Glansrijke seizoensstart Prinses Irene 4

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Vorstenbossche Boys 2 (zon)

Frenk Nagel (kopbal)
Assist: Tim Wijnen
Assist: Frenk Nagel
Frenk Nagel (schot)

23 september 2018 10:00

Emil van Dijk

Opstelling

Op deze druilerige zondagochtend in september stond de seizoensouverture tegen Vorstenbossche Boys 2 op het programma. Doordeweeks was aan het bekeravontuur van de AV hout-boys bruut een einde gekomen (1-6), dus men was gewaarschuwd voor het niveau van de 4e klasse.

Gijs mocht bij afwezigheid van El capitan de aanvoerdersband dragen, omdat deze wedstrijd voor hem toch wel een bijzonder tintje had, gezien zijn roots en geel-zwarte verleden.
Prinses Irene begon onrustig aan de wedstrijd en kreeg maar slecht grip op het vaak fysieke spel van de boys uit Vorstenbosch. En wanneer de bal veroverd was, werd hij steeds veel te snel en onnodig weer ingeleverd. De eerste keer dat er wel een serieuze aanval kon worden opgebouwd, werd Job na een sublieme dieptepass van Stephan gevloerd. Het was niet helemaal duidelijk of de overtreding net binnen of net buiten de 16 plaatsvond, maar de uitstekend fluitende scheidsrechter oordeelde dat hij erbinnen was, dus penalty. Job legde zelf aan en scoorde ternauwernood: 1-0. Hierna kregen we nog wat kansen, waaronder een voor de gelegenheidsaanvoerder die op aangeven van Tom 1 op 1 met de keeper de bal net niet ver genoeg naar de hoek stuurde.

Na rust kwamen de oranjehemden steeds beter in hun spelletje. Naast dat de regen steeds harder naar beneden kwam, begon het ook kansen te regenen. Met name Frenk, die in de rust ingevallen was, was niet meer te stoppen. De eerste paar minuten was hij niet helemaal bij de les, maar toen hij eenmaal wakker was, kopte hij eerst snoeihard een heerlijke voorzet van Tim tegen de touwen. Niet veel later bood hij Job een niet te missen kans, en de kers op de taart was de 4-0, waarbij hij door Gijs werd diep gestuurd, naar binnen kapte en de bal mooi in de verre hoek krulde. Vorstenbosch kon hier weinig meer tegenover zetten, waardoor de competitie met een klinkende 4-0 is begonnen.

Dat geeft vertrouwen voor de wedstrijd van volgende week, wanneer de volgende Bernheze-derby op het programma staat, uit tegen WHV 2. Stephan krijgt gezien zijn verleden de eer om u dan van een wedstrijdverslag te voorzien.