6e elftal verlies eerste competitieduel tegen Reek in miezerige regen

23 september 2018 10:00

Willy van Eert

Onbekend

Voordat we aan dit eerste competitieduel begonnen werden we eerst nog op de foto gezet voor het nieuwe seizoen door fotograaf Teun Bevers. De leiders Twan, Henk (ondergetekende) en Ruud Steevens kregen eerst even een andere jas aan speciaal voor de foto, daarna mochten zij hun oude vertrouwde leidersjas weer aandoen.

Helaas was de scheidsrechter die in eerste instantie dit duel zou fluiten, Willy van Eert, geblesseerd. Het zag er naar uit dat de wedstrijd dan ook niet kon doorgaan, maar uiteindelijk werd dan toch een oplossing gevonden. Een speler van de tegenpartij uit Reek was bereid te fluiten (althans, naar achteraf bleek), alleen de eerste helft.
Wij kregen in het begin meteen al een dot van een kans toen Cees de Veer zich fraai in de 16-meter vrijspeelde, maar zijn schot ging helaas net langs het doel. Cees was in de eerste helft nog een keer meer dicht bij een doelpunt, maar ook dat schot scheerde rakelings langs de paal. Wij streden hard, maar konden het balletje toch niet echt goed laten lopen zoals in de wedstrijd tegen HVCH van dee week daarvoor. Er ging naar mijn mening dan ook teveel door het midden en te weinig over de vleugels. Ook willen we het af en toe wel eens teveel voetballend oplossen, waardoor je jezelf onnodig in moellijkheden brengt. De gasten uit Reek kregen wat corners, maar die leverden uiteindelijk niets op. Voor ons was aanvoerder Bart van Aerle nog dicht bij een doelpunt, maar hij moest teveel uitwijken naar links en zijn schot ging dan ook naast. Ondanks misschien een klein veldoverwicht van onze kant in de eerste helft bleef het 0-0. Het veld was ook moeilijk bespeelbaar mede door het miezerige weer.

In de tweede helft floot mijn medeleider Twan van de Wetering, omdat hun aanvoerder zelf mee ging voetballen – wij dachten echter dat hij de hele wedstrijd zou fluiten. Het weer werd steeds slechter en we kwamen ook niet echt meer in ons spel. Leverde de eerste helft nog kansen op aan onze kant, in de tweede helft was dat duidelijk minder. Vooral ons middenveld werd bij vlagen overlopen. Joris Timmers en Marty Dollevoet werden nodig gemist.
Toch kwamen wij op een 1-0 voorsprong na zo'n 15 minuten na een overtreding op Rob Thomassen (duw) in de 16 meter. Twan wees gedecideerd naar de stip. Aanvoerder Bart van Aerle schoot de penalty, met links trouwens, feilloos binnen in de linkerbenedenhoek: 1-0. Daarna moesten wij veel verdedigen, maar we hielden lang goed stand. Ruud Steevens redde een aantal keren fraai op een vrije trap en hield zijn doel lang schoon. Helaas kregen we in het laatste kwartier toch twee treffers om de oren. Uit een corner van Reek en de daaruit volgende scrimmage werd de bal ingetikt: 1-1. Een zure tegentreffer, want de bal viel met veel geluk toevallig voor de voeten van een tegenstander.
Daarna viel helaas ook nog de 1-2. Ruud, die overigens goed keepte, ging onder de bal maar er werd wel degelijk een overtreding begaan wegens duwen. Dat gaf trouwens de aanvoerder van de tegenpartij ook toe. Twan keurde de treffer echter toe of zag het over het hoofd: 1-2. De overwinning voor de gasten was uiteindelijk wel verdiend gezien het spelbeeld in de tweede helft, maar met wat meer geluk hadden we een puntje kunnen pakken.
Zelf vlagde ik de hele wedstrijd in de stromende regen en door de complimenten van mijn spelers roep ik mij daarom zelf maar uit tot man van de wedstrijd.

Vrijwilligers zal je altijd moeten hebben binnen een vereniging en kritiek is altijd makkelijk, maar je hebt ze wel nodig! Ik wil dat nog eens uitdrukkelijk gezegd hebben en daarom ook complimenten voor mijn medeleider Twan die toch de fluit ter hand nam in de tweede helft. Helaas is er een groot gebrek aan scheidsrechters binnen Prinses Irene en daar zal toch echt aan gewerkt moeten gaan worden. Ook daar ligt een reden aan ten grondslag.

Meer woorden wil ik verder niet meer over dit duel vuil maken, we dronken naderhand althans een aantal van ons onze nederlaag weg in de kantine bij het kantinefeest!

Henk van den Boogaart (medeleider 6e elftal), Twan v.d. Wetering (medeleider), Ruud Steevens (keeper/leider)