Hoge snelheidslijn van het 6e raast door met monsteroverwinning op DAW

2 december 2018 10:00

Jan van de Berg

Onbekend

Het was de eerste zondag in december alweer toen we afgelopen zondagmorgen op een druilerige en zeer regenachtige zondag moesten aantreden tegen DAW. Mijn medeleider Twan van de Wetering was er niet bij (ziek) en ook Ruud Steevens (medeleider) had andere (carnvals)verplichtingen. Ik werd daarom op deze zondag geassisteerd door onze aanvoerder Marty Dollevoet, die trouwens deze wedstrijd niet in actie kwam vanwege een blessure.
Omdat het vierde was afgelast hadden we geluk dat we over twee gastspelers konden beschikken: onze oud medespeler Marcel Buuts en Dennis (Shota) van den Heuvel waarvoor nog dank heren ook aan hun leiders.

Tot zover genoeg inleiding gehad; dan over naar de wedstrijd die trouwens onder leiding stond van de weer goed leidende Jan van de Berg.

Ondanks het slechte weer en het zware veld speelden we de tegenstander behoorlijk zoek. Het werd al vrij vroeg in de wedstrijd 1-0 en 2-0 door Joris Timmers na twee fraaie acties van hem en mede ook door een mooie aanval. Het bleef toen een hele tijd lang 2-0, totdat in de 30e minuut Rob van Rooij zich fraai vrij speelde en de bal in het doel schoof: 3-0. De Schenk weet het doel gelukkig weer te vinden en is nu hopelijk over zijn vormcrisis heen. Verrassend was het dat ook deze keer linksback Rob Thomassen wist te scoren. Uit een hoekschop kopte Rob de bal laag in, al werd hij nog wel aangeraakt door een tegenspeler. Niettemin ook een bijzonder fraai doelpunt zo nog in de eerste helft: 4-0.
De rust gingen we trouwens in met een 5-0 voorsprong. Bart van Aerle (man van de wedstrijd deze keer voor mij) haalde vanaf de 16 meter hard uit en liet de Schaijkse keeper verbouwereerd achter in het doel. Bart stond deze wedstrijd als voorstopper geposteerd, maar schoof ook goed door naar het middenveld (goede wisselwerking met Marcel Buuts), waardoor we vaak een meerderheid wisten te creëren.  Hij strooide verder ook met fraaie passes en goede schoten op doel. De wedstrijd was bij rust dan ook al beslist: 5-0, mede ook omdat we het middenveld volledig in handen hadden!

De thee ging er in de pauze vanwege het kletsnatte weer wel in. We wisselden niet in de rust, want daar was ook niet echt aanleiding toe. Na rust wist uitblinker Bart nog een keer te scoren in de 25e minuut toen hij fraai de 6-0 binnen knalde in de linkerbenedenhoek. Uit een scrimmage voor het doel profiteerde Davy van der Doelen door attent te reageren en de bal binnen te tikken: 7-0!
Wel moet worden gezegd dat we na rust wat slap aan de tweede helft begonnen, mede ook door concentratiegebrek. We werden echter wakker geschud want we wisten helaas de nul niet te houden. Bij een voorzet van DAW liet Rens v.d. Heijden de bal uit zijn handen glippen en wisten de gasten toch de eretreffer aan te tekenen. Rens baalde hier enorm van, maar had in deze wedstrijd dan ook niet veel te doen en stond veel kou te kleumen. Dat zijn vaak dan ook lastige wedstrijden voor een keeper. Een schoonheidsfoutje, laten we het daarop houden, en met deze stand kon dat gebeuren.
We bouwden onze voorsprong trouwens nog verder uit, maar wisten de tien treffers net niet te halen. Na een goede aanval wist benjamin Rick van Berkel te scoren door een schot van richting te veranderen: 8-1. De eindstand werd echter bepaald door de Schenk. Na een prachtige aanval via Shota (Dennis van den Heuvel) wist hij Rob van Rooij te bereiken die van dichtbij in de 16 koel raak schoot: 9-1. Met deze stand werd de vrede getekend en blies Jan van de Berg voor het laatste fluitsignaal. We hebben er in ieder geval weer drie punten bij en ook flink aan ons doelsaldo gewerkt, je weet maar nooit waar het goed voor is.

Verder dien ik ook nog een compliment uit te delen aan de gasten uit Schaijk die bijzonder sportief bleven en niet gingen schoppen ondanks de hoge uitslag. Dat verdient ook een compliment! Het was trouwens dan ook een bijzonder sportieve wedstrijd. Volgende week wacht dan onze laatste wedstrijd voor de winterstop uit tegen Grave om 11.00 uur en ook daar hopen we de drie punten op te komen halen zodat we toch met een fijn gevoel de feestdagen in kunnen gaan. Ga zo door heren!

Meer nieuws van de trein van het 6e volgt volgende week!