6e elftal geeft 2-0 voorsprong tegen Velp uit handen

7 oktober 2018 10:00

Marcel Kerkhof

Onbekend

Na twee nederlagen op rij mochten we afgelopen zondag aantreden tegen S.C.V. uit Velp. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Marcel Kerkhof. Bij ons werd het doel verdedigd door gastkeeper Rens van der Heijden, die dat overigens uitstekend deed. Blijkbaar moet er gerouleerd worden met de keepers, daarom bleef onze vaste keeper Ruud Steevens aan de kant. Hopelijk is het eenmalig en wordt er binnenkort ook daarover beter gecommuniceerd met de leiding. Helaas ontbrak ook onze aanvoerder Bart van Aerle die zich niet helemaal fit voelde.

We begonnen goed aan deze wedstrijd en kwamen al snel op voorsprong. Na een uitstekend steekpassje van Cees de Veer op Rob van Rooij wist de Schenk – zoals zijn bijnaam luidt – koelbloedig de bal onder de keeper door te schuiven: 1-0. Een welkome meevaller zo aan het begin van de wedstrijd(5e minuut), ook omdat Rob in de twee competitiewedstrijden daarvoor ontbrak.
We speelden in de eerste helft heel behoorlijk en lieten de bal bij vlagen ook goed rondgaan. Het was niet altijd even goed, maar ook zeker niet slecht en over de inzet en mentaliteit was weinig aan te merken. Toch maken we het ons af en toe nog veel te moeilijk door te weinig over de vleugels te spelen en te gauw en te vlug de diepe bal te willen geven. Cees de Veer wist met een mooi identiek steekpassje, zoals bij het eerste doelpun,t Rob van Rooij weer vrij voor het doel te zetten, maar helaas miste Van Rooij deze kans en wist de keeper redding te brengen. Daardoor bleef het helaas tot aan de rust 1-0.
Aanvoerder Marty Dollevoet viel trouwens in de loop van de eerste helft uit met een kuitblessure, dus dat zat ook helaas niet mee. Ook Stefan van den Bogaart moest even later met een vervelende blessure het veld verlaten, ook dat bleef ons niet bespaard.

Na de rust kwamen we toch uiteindelijk op een 2-0 voorsprong na 20 minuten via een fout van de tegenstander. Hun back speelde een bal recht in de voeten van invaller en spits Roy van Grinsven, die met dit buitenkansje wel raad wist. Hij tikte de bal, evenals Rob in de eerste helft, koelbloedig onder de keeper door. Een bijzonder fraaie treffer.
Hierna veranderde helaas het spelbeeld. Velp kwam beter opzetten en werd steeds sterker. Middenvelder Cees de Veer, die de ballen goed vasthield op het middenveld  (man van de wedstrijd), moest wat eerder weg en na deze wissel werd ons middenveld behoorlijk overlopen door de tegenstander. Vlak na deze wissel maakten de gasten helaas de 2-1, een mentale tegenslag voor ons. Scheidsrechter Marcel Kerkhof keurde het doelpunt goed ondanks het vlagsignaal van mijn medeleider Twan van de Wetering.
Helaas wisten we de voorsprong niet te behouden. Uit een prachtige vrije trap scoorden de gasten de gelijkmaker. Ook onze gastkeeper Rens, die overigens goed keepte, moest hierop het antwoord schuldig blijven: 2-2. Vlak voor tijd werd het zelfs ook nog 2-3, wederom uit een vrije trap. De bal werd bij de tweede paal fraai ingekopt mede ook omdat wij niet echte koppers hebben in ons team. Uiteindelijk bleven we dus met lege handen. Rick van Berkel werd nog een keer hard onderuit gelopen door de tegenstander (natrappen?) en moest er ook met een blessure vanaf.

Kortom; het zat ons weer eens niet mee en uiteindelijk bleven we dus met lege handen en een kater achter op deze zondag en gingen de gasten er met de drie punten vandoor. Hopelijk keert het tij want het geluk is ook de laatste tijd niet echt op onze hand en dat zou de burger ook weer wat moed en zelfvertrouwen geven.