Crisis bij het 6e elftal blijft aanhouden na verlies tegen UDI'19/CSU 10

28 oktober 2018 9:30

Jan van de Berg

Onbekend

Het was een gure en kille zondag met een sterke noordoostenwind voordat we aan dit duel begonnen. Eigenlijk zou Rens van der Heijden keepen nu definitief voor vast. Omdat hij thuis echter van de trap was gevallen, werd het doel weer verdedigd door Ruud Steevens. Die heeft aangegeven een stapje terug te willen doen. Eerst zal dan de blessure van Rens echter over moeten zijn. Beterschap gewenst Rens, via deze weg.

Hoe lang dat gaat duren, moeten we maar weer afwachten. We begonnen met een 4-4-2 opstelling. We speelden niet echt slecht en de gasten uit Uden waren ook niet echt veel beter, maar wel effectiever in het afwerken. Vooral hun spits was hun grote troef en die stak er dan ook bovenuit. We kwamen na 20 minuten op een 0-1 achterstand, nadat een schot van hun van richting veranderd werd en Ruud daardoor het nakijken had. Daarna hadden wij een grote kans om op gelijke hoogte te komen via Toine Pittens, maar hij schoot helaas langs het doel. Meteen daarop werd het 0-2, via de binnenkant paal verdween de bal in het doel.
Er viel ook nog een record in deze wedstrijd. Roy van Grinsven kwam in het veld voor Rick, maar moest na een halve minuut alweer naar de kant door een blessure aan zijn hak; de kortste wissel ooit denk ik, van 30 seconden.
Ook de 0-3 viel nog voor de rust na een verdedigingsfout omdat we niet goed de bal wisten in te schatten en enkele spelers onder de bal doorgingen.

De thee in de rust smaakte daardoor, ondanks de kou, toch zuur. Na rust probeerden we er nog een wedstrijd van te maken. We wisten eigenlijk nauwelijks kansen te scheppen. Gerwin van de Broek wist met een mooi passje spits Jens Loeffen te bereiken, maar die schoot echter veel te slap in met een rollertje, waardoor het een gemakkelijke prooi werd voor de keeper van UDI. Uiteindelijk viel uit een vrije trap nog de 0-4 na een overtreding van Jorn van Gogh, die ontsnapte aan rood door een doorgebroken speler vast te pakken. Scheidsrechter Jan v.d. Berg was echter soepel. De vrije trap werd trouwens fraai over en langs de muur ingeschoten.

De frustratie en irritatie bij ons team begint toe te nemen. De vraag is of we hier nog samen uit kunnen en willen komen. Feit is dat we nog steeds helaas 0 punten hebben na vijf wedstrijden, mede ook omdat enkele spelers niet fit zijn en ook niet hun normale niveau halen of zouden moeten kunnen halen. We wachten maar af hoe het nu verder gaat.