Doelpuntrijk gelijkspel voor Prinses Irene 4

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

ELI 2 (zon)

Groep 2 01

9 september 2018 9:30

Opstelling

Na het gelijkspel vorige week in de eerste bekerwedstrijd bij Mariahout, traden de AV hout mannen vandaag aan tegen het 2e elftal van ELI uit Lieshout. Een goede graadmeter voor de aanstaande competitie, waar het 4e ook maar liefst vijf tweede elftallen zal treffen, normaalgesproken iets jongere, fittere spelers, die twee keer in de week trainen. Het 4e moet daar dan haar ruime ervaring, balgevoel en spelinzicht tegenover zetten, de bal snel rond laten gaan en op die manier de tegenstander alle hoeken van het veld laten zien.

Voor de wedstrijd nog even met zijn allen op de teamfoto. We verbaasden ons er licht over dat het AV hout logo op de coachjassen niet zichtbaar in beeld mocht, maar met wat photoshop vaardigheden moet het toch nog wel lukken om dit te herstellen en onze waardevolle sponsor de aandacht te geven die hij verdient.

Dan de wedstrijd. Met wederom een goedgevulde bank, met onder andere Stijn en nieuwe aanwinst Beau in de gelederen begonnen we goed aan de wedstrijd. In de eerste helft hadden we het beste van het spel, al kwamen we na een kwartier wel met 0-1 achter. De tank van Lieshout, die doordeweeks bij de plaatselijke bierbrouwer 50 litervaten stapelt, haalde uit van ruim 25 meter. Bam. Binnenkant paal, goal. Gelukkig lieten we ons niet van de wijs brengen en hielden we het overwicht. Dit resulteerde in de verdiende gelijkmaker door een gekruld schot van Ruud. Niet veel later liet Job zijn voeten spreken door uit moeilijke hoek de bal mooi over de keeper te stiften, en vlak voor rust liet de Wijnen-tandem van zich spreken. In een wirwar van spelers ging de bal van Ruud naar Tim en terug, waarna Ruud het overzicht behield en de goed meegelopen Joris een niet te missen kans voorschotelde. Hierdoor gingen we met 3-2 de rust in, want tussendoor had de tank zijn tweede van de dag binnengetikt na een misverstandje tussen het anders zo betrouwbare duo Stephan/Paul.

Na rust een paar wisselingen in het elftal. De Shota had al een halve marathon aan de linker zijlijn achter de rug en kon van zijn welverdiende zondagsrust gaan genieten. De voorhoede ging ook op de schop met Stijn erin op linksbuiten en Beau op rechtsbuiten. Na een kwartiertje stuurde de sterk spelende Stijn Job diep, die heel even twijfelde tussen een sprintduel met de laatste man van ELI en een afstandschot, maar snel de enige juiste beslissing nam en koos voor het laatste. Bal over de keeper, 4-2. Daarna was het 4e even de weg kwijt. Na een onnodige overtreding van de auteur van dit verslag, liet de tank van Lieshout zich nogmaals gelden. Nu niet met een kanonskogel, maar met scherp. De vrije trap verdween prachtig via de onderkant van de lat in het doel. ELI profiteerde niet veel later nogmaals van de ontstane verwarring bij het 4e. Vanaf rechts schoot de spits de bal in de korte hoek onder Paul door. We herpakten ons nog even, wat resulteerde in een kortstondig slotoffensief. Dit leverde twee bijna-niet-te-missen kopkansen op, maar de teller bleef steken op 4…

Wederom een gelijkspel dus, maar het positieve nieuws is dat we weer een goede oefenwedstrijd in de benen hebben en hiermee bovendien onze ongeslagen reeks van nu al meer dan 18 (!) maanden voorzetten.

Volgende week spelen we thuis tegen HVCH 7, de Shota zal u dan van een verslagje voorzien.