Ongelukkige nederlaag Vrouwen Prinses Irene

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Woezik VR1 (zon)

... (penalty)
... (schot)
... (vrije trap)

Vrouwen, VR1, Hoofdklasse B

12 november 2017 12:00

R.van de Ven

Opstelling

Zondag stond de wedstrijd tegen Woezik op het programma. Voor onze dames geen onbekende. Woezik is afgelopen seizoen gedegradeerd uit de Topklasse. Het belooft een pittige pot te worden. Beide teams kampen helaas met veel blessureleed. Fleur Vervoort, normaal uitkomend voor Vrouwen 3, stond deze keer daarom in het doel van Prinses Irene. Na een snelle 0-2 achterstand, werd het uiteindelijk een ongelukkige 2-3 nederlaag. Voor Prinses Irene scoorden Eline Ploegmakkers en Nikki van Wijk.

Iets over 12.00 uur blies de matig fluitende scheidsrechter voor ‘t begin. Prinses Irene begint goed aan de wedstrijd, Woezik zet daar fel spel tegenover. Echte kansen worden er niet gecreëerd. Woezik speelt vooral de bal, Prinses Irene probeert te voetballen. Er wordt met momenten slordig balverlies geleden.

Na 12 minuten speelt Woezik de lange bal en de buitenspeler van Woezik staat helemaal vrij, geeft een voorzet en bij het wegwerken van de bal krijgt Woezik nog een kans om uit te halen en komt de bal tegen de hand van een van onze verdedigers. De scheidsrechter zag niets, maar op appelleren voor hands ging de bal op de stip, 0-1!

Er wordt hard gewerkt door de vrouwen van Prinses Irene, en vooral Fabienne Balvers onderschept veel ballen op het middenveld. Prinses Irene blijft voetballen en creëert toch een aantal kansen. Een grote kans belandt snoeihard op de lat en ook de rebound gaat er niet in.

In de 22e minuut valt de bal aan de andere kant tegen het net. De spits van Woezik kapt naar binnen, schiet, en de bal belandt in de korte hoek, 0-2!Net als vorige week moet Prinses Irene zich weer terug knokken van een achterstand.

In de 34e minuut was het raak. Een corner genomen door Elien Ploegmakers wordt afgeslagen. Opnieuw brengt Elien de bal voor en deze wordt volledig gemist bij de eerste paal, waardoor de bal in de verre hoek binnen valt, 1-2! Dit was de ruststand.

Na rust wordt t spel er niet beter op. Duels werden hard ingegaan en de scheidsrechter floot vooral tegen Prinses Irene. Waar de scheidsrechter de eerste helft floot voor een handsbal tegen Prinses Irene, deed hij dit na rust niet aan de andere kant. Ook hier werd een zuivere handsbal gemaakt, maar het spel mocht doorgaan.

In de 61e minuut moest Nikki van Wijk ingrijpen ruim buiten het 16 meter gebied. De scheids gaf een vrije trap voor Woezik. Met een flinke trap gaat deze door een inschattingsfout helaas het doel in, 1-3!

In de 74e minuut krijgen we eindelijk een vrije trap mee. Meggy Wijnen neemt de bal snel richting Nikki van Wijk. Zij snijdt de 16 in en geeft de bal strak voor. Sharron van Os stapt over de bal en deze valt binnen bij de tweede paal, 2-3! Nog 16 minuten op de klok. Prinses Irene probeert nog voor een puntje te knokken, maar helaas lukt dit niet.