Laatste minuut fataal voor Vrouwen

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Eldenia VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, Hoofdklasse B

1 oktober 2017 11:45

Opstelling

Prinses Irene verloor met 1-2 van Eldenia, dat vorig seizoen nog in de Topklasse uitkwam. Een bijzonder zure nederlaag, want Prinses Irene zag in de laatste minuut van de 1e helft Eldenia gelijk maken uit een corner en in de slotminuut gebeurde precies hetzelfde, alleen betekende dit doelpunt wel de overwinning voor de Arnhemse vrouwen. Te gemakkelijk corners weggeven en als verdedigster de bal wil hebben en niet stil staan, bleek deze middag bij dode spelmomenten het manco. In de 35e minuut had Sharron van Os Prinses Irene op voorsprong gebracht. Een gelijkspel was terecht geweest, want hoewel Eldenia het meeste balbezit had, kregen ze niet echt veel meer kansen dan Prinses Irene.
De tegenstander was  voor Prinses Irene geen onbekende. In de nacompetitie van afgelopen seizoen kwam men Eldenia ook tegen.  Helaas was het team toen niet compleet en werd het volledig van de mat gespeeld. Tijd voor revanche! Dat alles was toen nog onder leiding van Roland Couvreur, die 3 weken geleden werd getroffen door een hartstilstand, maar gelukkig werd gereanimeerd. Hij is inmiddels is geopereerd en maakt het volgens de laatste berichten goed!

Om 11.45 uur blies de prima leidende scheidsrechter Chahid op zijn fluitje voor de start van de wedstrijd. Eldenia begon heel scherp en aanvallend aan de wedstrijd. De eerste 10 minuten hadden we hier moeite mee. Vanaf de rechterkant kwamen er levensgevaarlijke voorzetten, maar de voorhoede van Eldenia kon hier echter niet doeltreffend in zijn. Prinses Irene kreeg wat meer grip op de wedstrijd en speelde vooral op de counter. Onze eerste kans was direct een grote. Een voorzet werd op de lat gekopt, de bal kwam weer terug het veld in maarwerd helaas niet binnen gelopen.

In de 35e minuut gaf Meggy Wijnen een lange bal op Sharron van Os. De keepster van Eldenia kwam haar doel uit en Sharron schoot de bal met een fantastische lob de goal in. 1-0! Deze voorsprong konden de vrouwen van Prinses Irene niet tot aan de rust vasthouden. In de blessuretijd van de eerste helft kreeg Eldenia nog een corner. Deze verdween via een hand en knullig uitverdedigen in het doel.

In de tweede helft waren er kansjes over en weer, maar Prinses Irene knokte voor wat het waard was. Prinses Irene kwam wat meer in de wedstrijd, en met momenten werd er mooi gecombineerd. Maar de grootste kans was voor Eldenia en werd om zeep geholpen. Tot aan de 90e  minuut bleef het spannend. Helaas kregen we opnieuw in de blessuretijd een corner tegen. Wat niemand hoopte, gebeurde. De bal belandde in het doel, het scorebord stond op 1-2 en de scheidsrechter floot een paar seconden later af. We hebben met z’n allen keihard geknokt om het puntje in Nistelrode te houden, maar helaas.

Coach Edith Martens hield in de kleedkamer nog een korte nabespreking op de wedstrijd en vervolgens konden we de warme douche in, om daarna de kantine in te gaan voor het kantinefeest. Ondanks de nederlaag was het hele team hierbij aanwezig en hebben we er met zijn allen een mooi feestje van gemaakt.

Meggie v.d Over wordt innig omarmd

Coach Edith Martens heeft Veerle Donkers vanuit de spits naar het middenveld gehaald, wat uitsetekend werkt

Aanvoerster Meggy Wijnen was de rots in de branding zondagmiddag

Er werd met een hartverwaremde inzet gestreden