Prinses Irene naar volgende bekerronde

Toxandria 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

21 januari 2018 11:00

T. Hameleers

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene speelde in  het bekertoernooi op papier een uitwedstrijd tegen Toxandria, maar de wedstrijd werd vanwege de veldomstandigheden in Rijkevoort op het kunstgras van sportpark De Schellen gespeeld. Wel zonder een van de ballenvangers achter het doel, want die was met de storm van afgelopen week gesneuveld. Het werd een 0-4 overwinning voor de Van Tilburg Mode & Sport Boys. Daardoor is Prinses Irene weer een ronde verder, daarin ontvangt het 4e klasser Oranje Zwart uit Helmond.

Voortreffelijke doelman

Prinses Irene was veel te sterk voor de 5e klasser uit de gemeente Boxmeer. Dat de uitslag slechts 0-4 werd, was vooral te wijten aan het gemis aan scherpte bij de Nistelrodenaren, die deze ochtend, de wedstrijd begon al om 11.00 uur, in het wit speelden, omdat Toxandria als thuisploeg in hun vertrouwde oranje mochten uitkomen. Vooral spits Martijn van Vught liet zien dat hij, na zijn langdurige blessure, nog lang niet op zijn oude niveau is, zowel speltechnisch als fysiek. Hij miste verschillende keren oog in oog met de voortreffelijke doelman van Toxandria. In de 26e minuut schoot hij wel raak en een minuut later stond het al 0-2, door een hard schot van Wibe van Rooij. Dat was ook de ruststand. Voordat er werd gescoord en ook daarna, waren er nog een aantal dotten van kansen. Voor hetzelfde geld was het zelfs nog 1-2 geworden, want vlak voor het rustsignaal, kreeg Toxandria de enige kans van de hele wedstrijd. Doelman Stef van Venrooij liet zien dat het toch verstandig was dat coach Van der Steen een doelman had opgesteld. Hij redde met een geweldige reflex nadat een aanvaller vrij voor hem verscheen.

3 wissels

Na rust eenzelfde spelbeeld. Prinses Irene was constant aan de bal en liet de spelers van Toxandria heel veel lopen. Gezegd moet worden dat de ploeg uit Rijkevoord niet greep naar grove middelen en ook zelf probeerde te voetballen vanuit een degelijke verdedigende organisatie. Nadat Van Vught en ook Rolf v.d Bogaart, maar zij niet alleen, de nodige kansen misten in het 2e stuk, werd er ook nog gescoord. Rolf v.d. Bogaart maakte na ruim een uur spelen 0-3 en Jeroen Bekkers kopte de 0-4 binnen. Van der Steen bracht nog zijn 3 wissels in zijn elftal, waarin Koen Pittens, Tim v.d. Heijden en Hein Langens om uiteenlopende redenen niet bij de wedstrijdselectie zaten.

Volgende week wacht weer de competitie met een uitwedstrijd in Vierlingsbeek tegen  Volharding. Dat is een ploeg van geheel ander orde dan die van deze zondag.

Gijs van Erp stond na lange tijd weer, door de afwezigheid van Koen Pittens, centrale verdediger

Tim v.d. Brand speelde dit keer op het middenveld

Martijn van Vught had nog niet de vorm van weleer

Rolf v.d. Bogaart soleert