Het 6e elftal weet zich niet te belonen bij Escharen ondanks goede wedstrijd

Estria 4 (zon)

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

Mannen, 6, 6e klasse 51

29 april 2018 12:00

Onbekend

Afgelopen zondag reisden we af naar Estria uit Escharen. Zij stonden net boven ons op de ranglijst, althans voor dit duel. Het was een ouderwetse druilerige zondag en we hielden het helaas dan ook niet droog. Wij beschikten vanwege de (vele) afmeldingen deze wedstrijd over drie gastspelers, namelijk keeper Daan Kling en de A-junioren Geert van Berlo en Perry Slaats. Langs deze weg nog hartelijk bedankt dat jullie ons bij deze wedstrijd van dienst konden zijn.  Onze vaste keeper Ruud Steevens ontbrak (weekend Texel), vandaar dat wij een beroep moesten doen op Daan.

Gelukkig was bij deze wedstrijd wel weer Cees de Veer present, die na een langdurige blessure weer was teruggekeerd in de spits. Samen met Rob van Rooij (de Schenk) vormde hij het spitsenkoppel bij ons in dit duel. We begonnen in een 4-4-2 opstelling. We kregen meteen in het begin eigenlijk al een goede kans, maar de aanval werd niet helemaal goed uitgespeeld. Toine Pittens had de bal terug kunnen leggen, maar miste helaas. Daarna was Rob van Rooij ook nog dichtbij een doelpunt na overigens een uitstekend steekpassje van Cees de Veer. Helaas stuitte hij met zijn schot op de Estria-keeper.
We gaven in de eerste helft twee onnodige doelpunten weg, mede ook door slecht uitverdedigen. Helaas; iedereen maakt fouten en niemand doet het expres. Het is alleen jammer dat die fouten steeds structureel terug komen. Met een 2-0 achterstand gingen we op naar de rust (theepauze).

Na de rust tapten wij uit een ander vaatje, mede ook omdat we 3-4-3 gingen spelen. Er werd uitstekend gevoetbald, maar zoals bovenaan dit verslag te lezen is, bleef het helaas bij 2-0. Zo werd op dubieuze wijze een doelpunt van Cees de Veer, na een voorzet van Rob van Rooij, afgekeurd wegens buitenspel. Even later maakte Estria ook hands, maar ook een penalty kregen we niet van de scheidsrechter die zeker niet op onze hand was. Ook aan geluk ontbrak het ons deze wedstrijd. Zo stuitte ook Davy van de Doelen met een schuiver op de keeper na een overigens uitstekende actie van A-junior Perry Slaats op rechts. Een knap schot van Bart van Aerle werd nog door een verdediger van hun aangeraakt en ging net langs de paal. Het mocht deze zondag echter helaas niet zijn, wat we ook probeerden.
Er werd overigens uitstekend en goed gespeeld door ons vooral in de 2e helft. Er viel dan ook weinig op het spel aan te merken, alleen dat we in de 16 meter niet koelbloedig genoeg waren misschien. Met wat meer geluk hadden we er zeker een gelijkspel uit kunnen slepen, wat zeker niet onverdiend geweest zou zijn gezien het spelbeeld in de tweede helft. Bij vlagen speelden we ze helemaal van de mat, maar er geldt nog steeds een ding in de voetballerij: erin, dat telt! Helaas pindakaas.

Als we in ieder geval zo spelen als in de tweede helft a.s. zondag tegen Festilent biedt dat genoeg hoop en aanknopingspunten om nog een paar duels dit seizoen te winnen. Nu de afwerking nog en mogelijk meer gaan denken vanuit onze eigen kracht, in plaats van het aanpassen aan onze tegenstander.
Tot slot: voor mij was aan onze kant Cees de Veer de man van de wedstrijd. Hij voetbalde een lekkere pot, hield de ballen goed vast en zeker na zijn  langdurige enkelblessure was het des te knapper na zo'n lange tijd niet meer gevoetbald te hebben. Vandaar mijn keuze.
Volgende week spelen we thuis tegen Festilent om 10 uur en hopelijk kunnen we de goede lijn van het spel in de tweede helft dan doorzetten.