Prinses Irene 6 overklast OKSV !

O.K.S.V. 2 (zon)

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

Mannen, 6, 6e klasse 51

13 mei 2018 11:00

Onbekend

Op deze moederdag moesten we na de deceptie van hemelvaartsdag afreizen naar het hoger geklasseerde Overlangel. Zonder onze waterdragers Marcel, Bart, Dave, Roy. Sander en niet te vergeten Coach en verslaggever Henk v.d. B.
Wel kregen we versterking mee van de A2 in de persoon van Daan Visser die een puike partij speelde en de verdediging van OKSV deed gruwelen.

Tijdens de warming-up bleek al dat er wat goed te maken viel. Tijdens het intrappen van onze keeper vloog de ene na de andere bal door menig speler strak in de kruising of onder in het zijnetje. Direct na aanvang van de wedstrijd zaten we er fel op, dit tot grote vreugde van de leiding die hun verstand stonden te verkijken. Er werd gejaagd op de bal en iedereen wilde voor elkaar werken. Inspeelpasses, kaatsen en weer vrij lopen; het leek wel of het 6e een complete metamorfose was ondergaan. De gehele eerste helft was voor ons en enkele kansen werden gemist. Met name Cees, Rob en  Rick kregen enkele mooie kansen maar hun inzet misten doel of werden door de goalie gekeerd.
Twee minuten voor de rust schampte Davy van de Doelen net met enkele haren een goede voorzet van Stefan, wat resulteerde in een 0-1 voorsprong. Zeker verdient en deze voorsprong werd meegenomen tot de thee.

In de rust werden er alleen maar complimenten uitgedeeld en voor het eerst dit seizoen viel er geen verkeerd woord. De tweede helft begon als de eerste: het voetbal was een lust voor het oog. De ene na de andere combinatie werd op de mat tentoongespreid door onze oranje mannen. De enkele uitbraken van de heren uit Overlangel werd door onze verdediging, die perfect geleid werd door Ton van Uden, vakkundig uitgeschakeld.
Het werk op het middenveld door Davy, Toine, Gerwin en – tja, ik kan iedereen wel opnoemen – was oogstrelend. Afijn, halverwege de 2e helft kwam de verlossing: een geweldige steekpas van onze aanvoerder vandaag Marty Dollevoet werd vakkundig binnen gewerkt door Rob van Rooij. 0 - 2. Hierna was de weerstand gebroken en resteerde eigenlijk alleen nog de 0 houden ten behoeve van onze keeper Ruud, die dit zeker verdiende. De mooiste goal (en actie) was de 0 -3, na alweer schitterend combinatie voetbal tussen gastspeler Daan en Marty legde laatstgenoemde de bal met uiterste precisie terug op randje zestien, waarvandaan Cees de Veer de bal met een haviksoog in het zijnet buiten bereik van de keeper knalde. Hiermee was de eindstand bepaald.

Het is voor dit wedstrijdverslag eigenlijk onmogelijk om een ieder te benoemen, want dan kan ik wel acht kantjes schrijven. Iedereen, maar dan ook echt iedereen, speelde een uitmuntende partij.  Als we zo iedere week hadden gespeeld, tja waar hadden we dan nu gestaan?
Heren, houd deze instelling en mentaliteit vol dan kunnen we nog twee wedstrijden genieten dit seizoen.

Tevens wil ik nog van deze kant uit Vrouwen 3 en Heren 4 feliciteren met het behalen van het kampioenschap.