Het 6e elftal trekt in laatste duel de 3 punten over de streep

Achilles Reek 4 (zon)

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

Mannen, 6, 6e klasse 51

3 juni 2018 10:00

Onbekend

Het was het laatste competitieduel voor ons van dit zo bewogen seizoen voor het 6e elftal. De reis ging uit naar Achilles Reek. Met wat gastspelers waaronder te weten Dennis van de Heuvel (beter bekend als Shotah) en twee junioren van de JO19-2, Daan Visser en
Thijmen Jacobs. Omdat wij geen keeper konden krijgen of geregeld konden krijgen via de SenCo werd het doel bij ons in dit duel verdedigd door Bart van Aerle. Hij deed dit trouwens zeer naar behoren en keepte een goede wedstrijd.

We speelden een goede eerste heft en knokten voor elkaar. Ook de achterhoede onder leiding van Ton van Uden speelde een puike partij. Voor mij was persoonlijk vooral Gerwin v.d. Broek de rots in de branding, want hij haalde heel veel ballen weg achterin zonder daarvoor overtredingen nodig te hebben. Blijde bijkomstigheid is ook nog dat Gerwin nog een jaar doorgaat en voor mij was hij aan onze kant dan ook de man van de wedstrijd. Deze vechtlust en knoklust straalden we wel uit, alleen was af en toe de eindpass niet altijd even goed aan onze kant.
Wel was er een vloeiende aanval in de 17e minuut. Davy v.d. Doelen speelde de bal diep op de mee opgekomen Dennis v.d. Heuvel, die met dit buitenkansje wel raad wist. Met zijn linker knalde hij raak met een laag schot in de rechterbenedenhoek en gaf daarmee de keeper van Achilles Reek het nakijken: 0-1. Hierdoor groeide ons zelfvertrouwen en waren er meer goede aanvallen. In de 25e minuut kwamen we op 0-2. Na een lage voorzet van Stefan v.d. Bogaart (bal al dan niet achter de lijn – hun grensrechter vlagde niet) scoorde JO19-2-junior Daan Visser bij de tweede paal de 0-2. We lieten de bal bij vlagen goed rondgaan, maar zoeken af en toe toch nog de moeilijkste oplossing. We zijn in ieder geval wel een stuk rustiger geworden in balbezit.
Met een comfortabele 0-2 voorsprong gingen we op naar de theepauze. Mede ook door het warme weer van afgelopen zondag waren er opnieuw in overleg met de leiders door de scheidsrechter tijdens iedere helft twee drinkpauzes ingelast.

Na rust bleven we knokken en toonden we vooral veel vechtlust en passie. Mede ook door onze keeper Bart van Aerle, die de achterhoede en de mannetjes achterin en de rest van de spelers scherp hield met zijn coaching. Er werd ons trouwens ook nog een duidelijke strafschop onthouden toen Tijmen Jacobs toch duidelijk in de 16 meter aan zijn shirt werd getrokken door een tegenstander.
Helaas kregen we in de 36e minuut toch nog een goal tegen door een dekkingsfout. Ook op deze inzet moest onze gelegenheidskeeper het antwoord schuldig blijven: 1-2. Daarna escaleerde de wedstrijd een beetje. Laatste man Ton van Uden haalde een doorgebroken speler onderuit en kreeg daarvoor overigens terecht geel (10 minuten tijdstraf), maar ook de tegenstander die vervolgens te fel reageerde kreeg ook geel van de overigens vrij goed maar af en toe ook warrig leidende scheidsrechter. Er ontstonden nog een aantal hachelijke situaties voor ons doel, maar gelukkig wisten wede fel bevochten drie punten over de streep te trekken. Eind goed al goed.

Een compliment heren voor jullie inzet en mentaliteit in deze wedstrijd! Het venijn zit hem in de staart. Daarmee sluiten we deze competitie af op een 10e plaats. We laten DAW en HVCH achter ons. Ik wil iedereen langs deze weg bedanken voor jullie inzet en mentaliteit in dit seizoen. Met name de 2 A-junioren Tijmen en Daan nog hartelijk bedankt voor het meedoen in dit duel.

Het is voor ons als leiders een bewogen en merkwaardig seizoen geweest. Helaas gaat Edwin van Dinther ons verlaten en stopt hij bij ons team. Gelukkig hebben we voor volgend seizoen wel een vlagger, te weten Sander van Haaren: onze keeper die dit seizoen zo ongelukkig geblesseerd raakte en daardoor zijn voetbalcarrière op zeer jonge leeftijd al moet beëindigen. Vaak hebben we ook te maken gehad met afmeldingen op de meest rare momenten en moesten we vaak een beroep doen op spelers van andere teams. Wij als leiders Henk en Twan zullen nog een hartig woordje gaan spreken met de Seniorencommissie hoe we dit volgend seizoen nu eens echt concreet gaan oplossen. Stoppen is natuurlijk het laatste dat wij willen, maar wij staan wel voor onze standpunten! De tijd zal het leren! Ik hoop en ik ga er dan ook van uit dat we volgend jaar wel degelijk die versterkingen erbij krijgen en dat er geen spelers op onze lijst geplaatst worden die je het hele seizoen bijna of helemaal niet hebt gezien.
Rest mij nog op te merken dat wij er dit seizoen meer uit hadden kunnen halen dan we hebben gedaan met zes winstpartijen en twee gelijke spelen: 20 punten, zeker gezien het spelbeeld van de laatste partijen waarin we echt goed voetbal lieten zien. We kunnen het dus wel, helaaskwam de eindsprint wat te laat!

Ik wil iedereen bedanken voor het afgelopen seizoen, ook mijn medeleiders Twan en Edwin. We zien elkaar bij de barbecue, tenminste degene die kunnen op 7 juli bij onze sponsor Jacky Delissen. Verder wens ik iedereen alvast een fijne vakantie toe en hopelijk tot in het volgend seizoen! Voor de liefhebbers; geniet van het WK voetbal, ondanks het ontbreken van Oranje! Ook Uw reporter heeft nu een paar maandjes vrij en is daar ook even aan toe. Mannen de groeten!