Net geen heldenrol voor doelman Pluk

DAW Schaijk 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse E

18 februari 2024 14:30

T. Reijne

Sportpark Den Heuvel
Bossestraat 56
5374HV
SCHAIJK

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Mathijs Pluk, de doelman van Prinses Irene, was tot de 93e minuut op weg om de held van de wedstrijd te worden in Schaijk tegen DAW. De held van de wedstrijd werd echter in de 93e minuut niet hij, maar Corik Megens de ingevallen spits van de Schaijkenaren. Hij kopte in de allerlaatste seconde van de blessuretijd de 1-0 binnen voor DAW en bezorgde zo Prinses Irene een zure nederlaag. De uitstekende Johan Hodzelmans liet nog aftrappen en blies daarna af. Op zich was de overwinning verdiend te noemen, zeker in de 1e helft was DAW oppermachtig en redde Pluk de ene keer nog fraaier dan de andere. In de 2e helft was de wedstrijd wat meer in evenwicht, maar was DAW ook nog steeds de betere ploeg. Pluk had nog een paar fantastische reddingen, maar Prinses Irene kreeg ook enkele kansen. De fraaiste was voor de hardwerkende Gijs Toonen, maar een doelpunt zou de wedstrijd wel op zijn kop hebben gezet.

Geweldige intercepties
Er werd vanwege de natte omstandigheden op het kunstgras gespeeld in Schaijk, waar Prinses Irene begon zonder Tom Berendsen en de nog altijd geblesseerde Wibe van Rooij. Bij DAW zat topscorer Corik Megens op de reservebank. In de spits stond Jacco v.d. Heijden een totaal andere spits, maar wel met veel voetballende kwaliteiten. DAW nam het initiatief en gaf dat in de eerste helft niet meer af. De eerdergenoemde Van der Heijden was in de eerste 20 minuten drie keer heel dicht bij een doelpunt, maar steeds was het Pluk die geweldige intercepties had. Het lukte Prinses Irene amper om de bal in de ploeg te houden en het stond daardoor steeds onder druk. DAW liet zien dat het een elftal heeft zonder zwakke plekken en, zo bleek later ook nog, veel goede spelers achter de hand heeft. Qua voetballenvermogen is dit gewoon de beste ploeg in deze klasse samen met Handel vindt uw verslaggever. Na 30 minuten was er een mogelijkheid tot een kans voor Gijs Toonen, maar dat was het ook in de 1e helft van Prinses Irene kant. DAW had nog mogelijkheden, maar Pluk was onverslaanbaar.

Compliment
In de 2e helft had Prinses Irene de verdedigende organisatie beter op orde, al was er steeds druk van de ploeg uit Schaijk. Toch waren er ook enkele kleine kansjes voor Guus Reijnders en Gijs Toonen, maar steeds greep de verdediging, met name Mark Megens, van DAW net op tijd in. Mark Megens kopte uit een corner van dichtbij nog in, iedereen zag de bal al in het doel verdwijnen, maar Pluk tikte de bal uit de kruising. In het laatste kwartier werd Prinses Irene wat brutaler en kreeg via Gijs Toonen de beste kans van de wedstrijd, maar het leverde uiteindelijk niets op. Rond de 70e minuut bracht DAW-coach Van de Ven met Noah van Deijne en, de van een blessure net herstelde, Corik Megens twee nieuwe aanvallers. Het bleek een gouden greep, want het was de Megens die in de allerlaatste minuut van de blessuretijd, de toch niet onverslaanbare, Mathijs Pluk verschalkte met een kopbal. Bijzonder zuur, maar de ploeg van Berens verdient wel een compliment. Het is een zure nederlaag, maar er stond wel een echt elftal op het plastic veld in Schaijk. Niet een spelers verzaakte en de ploeg streed voor elke bal. Dat is de basis om verder te komen. Met deze instelling gaan de punten komen, dat kan niet anders!

2023-2024_DAW_-_Pr_Irene_01_custom.jpg

2023-2024_DAW_-_Pr_Irene_03_custom.jpg