Prinses Irene doet wat het moet doen

SSS'18 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse E

17 maart 2024 14:30

J. van den Corput

Sportpark de Raay
Raaijweg 11
5825AL
OVERLOON

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene won in Overloon met 0-2 van, degradatiekandidaat nummer 1 in de 2e klasse E, SSS ’18. Deze stand was al bij rust bereikt. Het was zeker geen hoogstaand voetbal dat de twee ploegen op het slecht bespeelbare natuurgras lieten zien. Hoewel je zou vermoeden dat SSS’18 de moed al lang heeft opgegeven zich te handhaven, gezien de kansloze positie op de ranglijst, was dat niet het geval. In de gehele wedstrijd wisten ze niet een keer echt gevaarlijk te worden, maar wel “scoorden” ze maar liefst 4 gele kaarten. Bij Prinses Irene werd geen enkele speler genoteerd door de goed leidende Jochem van den Corput. Prinses Irene kwam in de 38e minuut op een 0-1 voorsprong via Jerin v.d. Rakt die een corner van Tim van den Brand nog het laatste zetje gaf. Daarvoor had Gijs Toonen al eens de lat geraakt, later in de wedstrijd deed hij dat nog eens. Vlak voor het rustsignaal zat de wedstrijd al min of meer in de pocket, nadat Tim van den Brand een mooie aanval goed afrondde en 0-2 liet noteren. Hoewel Prinses Irene in de 2e helft nog kansen had op meer lukte het niet de score verder uit te breiden.

Op de lat
Het was wat aftasten in het begin van de wedstrijd. Ondanks het slechte veld zagen de toeschouwers bij vlagen toch ook wel redelijk goed veldspel van de mannen van ‘Van Tilburg Mode & Sport. Na een kwartier was er het eerste echte gevaar via Tim van den Brand, gevolgd even later door een kopbal op de lat van de hardwerkende Gijs Toonen. Nadat dezelfde speler rond het half uur voorlangs schoot, was het in de 38e minuut raak. Een scherpe corner van Van den Brand leek ineens in het doel te gaan, Jerin v.d. Rakt kopte hem uiteindelijk binnen. Na een mooie aanval over verschillende schijven, was het aanvoerder Van den Brand die de bal vanaf een meter of 15 mooi binnenschoot, in de 42e minuut.

Volwassen overwinning
In de 2e helft hetzelfde speelbeeld waarbij Prinses Irene duidelijk de bovenliggend partij was en de wedstrijd controleerde. Met wat meer geluk hadden er heel wat meer doelpunten kunnen vallen, maar dat gebeurde niet. Zo waren er kansen voor Guus Reijnders, net te laat, Robbert Rovers, inzet tot corner verwerkt en Gijs Toonen, voorlangs. Ook Tim van der Heijden was nog gevaarlijk met een kopbal en in de slotfase schoot Gijs Toonen nog eens op de lat. Verdedigend werd er niets weggegeven, waardoor het eigenlijk nooit spannend werd. Coach Ton Berens sprak na afloop van een “ volwassen overwinning” en had complimenten voor het team hoe ze deze wedstrijd waren aangegaan.

Sinds de komst van Berens werd er in de 6 gespeelde wedstrijden een keer verloren, dat was in de laatste seconden tegen DAW. Wat vooral opvalt is dat de verdedigende organisatie er beter uit ziet. Dat zal ook nodig zijn, zeker met de wedstrijd donderdagavond om 20.00 uur tegen Rhode, de ploeg die tot nu toe het meeste scoort in deze klasse.

2023-2024_SSS18_-_Pr_Irene_02_custom.jpg

2023-2024_SSS18_-_Pr_Irene_05_custom.jpg