Het 6e elftal blijft doorgaan met nipte Italiaanse uitslagen

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

Ruwaard 6 (zon)

Marcel Buuts (penalty)

Mannen, 6, 6e klasse 51

8 april 2018 10:00

Edwin Bakker

Onbekend

Het 6e elftal kwam afgelopen zondag na het vrije paasweekeinde weer de wei in. Deze wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Edwin Bakker, die trouwens een puike partij floot. We begonnen in een 4-4-2 opstelling.

De laatste linie werd weer gevormd door het centrale duo Bart van Aerle als laatste man en daarvoor Dave van den Bogaart. Vooral onze aanvoerder Bart speelde een puike partij als laatste man en deed dat zeer geconcentreerd en groeide voor mij uit aan onze kant tot man van de wedstrijd. De beide backs Gerjan en Martijn werkten ook keihard en op de inzet en de wedstrijdinstelling kon weer niets aangemerkt worden. Wel is het jammer dat wij steeds weer de moeilijkste oplossing zoeken. In plaats van mensen op twee of drie meter van dichtbij aan te spelen, kiezen wij te vaak de lange bal waardoor we onnodig balverlies lijden. Bij vlagen speelden we redelijk goed in de eerste helft. Een hard schot van Gerjan v.d. Camp werd door de Ruwaard-keeper ternauwernood nog tot corner verwerkt. Ook de Schenk (alias Rob van Rooij) was na een mooi passje van Marty Dollevoet dichtbij een doelpunt, maar hij schoot voorlangs. Ook Marcel Buuts wist met zijn schot het net niet te vinden. Helaas wisten de gasten uitgerekend na een overtreding van onze aanvoerder en uitblinker uit een vrije trap te scoren. Vanaf zo'n 20 meter werd de bal fraai in de kruising geplaatst in de 16e minuut: 0-1. Ook onze keeper Ruud Steevens moest hierop het antwoord schuldig blijven.

Met een 0-1 achterstand gingen we op naar de theepauze. Na rust gingen de leiders Twan en ik over op een andere tactiek door 3-4-3 te gaan spelen. De beide backs werden opgeofferd en Gerwin van de Broek kwam er als invaller voorin bij. We kregen daardoor wat meer druk naar voren maar de gasten bleven wel erg gevaarlijk in de counters. Zo raakten zij na een uitval de paal en ook een keer de lat en kwamen we dus een paar keer goed weg. Na een overtreding in het 16 meter-gebied kregen we een penalty. Scheidsrechter Edwin Bakker zag dat een van onze spelers (uw verslaggever weet echt niet wie) onderuit werd getrokken en hij wees naar de stip. Marcel Buuts bleef vanaf 11 meter koelbloedig en schoot onberispelijk laag raak in de rechterhoek, al zat de keeper er nog licht aan. Niettemin een meevaller en een welkome gelijkmaker: 1-1.
Na dit doelpunt werd er niet meer gescoord. Davy van de Doelen was met een schot nog dichtbij en na een voorzet van Davy wist Marty Dollevoet net niet te scoren, omdat hij met zijn looppassen net verkeerd uitkwam.

Misschien uiteindelijk een wat gelukkig gelijkspel, maar toch ook zeker niet onverdiend. Omdat het ons in vorige wedstrijden ook niet altijd meezat, mocht het nu wel eens een keer meezitten. Uiteindelijk toch weer eens een punt. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen koploper Grave en dat is een bijna onmogelijke opgave maar wie weet de bal is rond! Na dit gelijke spel staan we trouwens op de 10e plaats, dus tweede van onderen. Na dit duel was het vanwege het mooie lenteweer nog goed toeven buiten op het terras, waar we het punt vierden en het bier ons lieten smaken en babbelden we nog gezellig na. Als we alle drie helften bij elkaar op zouden tellen, zouden we denk ik glansrijk kampioen worden!