Een koninklijke strijd met twee gezichten

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Margriet 5 (zon)

Mannen, 4, 5e klasse 25

29 oktober 2017 9:30

Jan vd Berg

Onbekend

Zondag 29 oktober, eindelijk weer een gewone speeldag. Nadat Ruwaard 2 vorige week alweer voor de tweede keer afmeldde wegens een gebrek aan spelers, mogen we vandaag aantreden tegen een van de drie andere Osse tegenstanders: Margriet 5. Aanvang van de wedstrijd 9:30 uur, net wat vroeger dan normaal, maar met de klok verzetten naar de wintertijd zou dat geen problemen moeten geven. De Benjamin van het stel wist er echter alsnog  moeite mee te hebben, maar daarmee was het eerste blaadje in ieder geval veiliggesteld. Nu dan de aanloop naar de wedstrijd zelf. Een beetje scorebord journalistiek is uw verslaggever van deze week niet vreemd. De uitslagen tot dusver geven aan dat Margriet van de vier wedstrijden tot drie keer toe vijf keer heeft moeten vissen. Met dit in het achterhoofd ligt natuurlijk het gevaar van onderschatting van de tegenstander op de loer.

Verslag: Stephan v.d. Velden

In de eerste 10 min van de wedstrijd bleken de teams redelijk aan elkaar gewaagd, maar daarna dienden de eerste echte kansen zich aan. Tom van Rooij was de eerste die oog in oog kwam met de keeper. Zijn keus om op zoek te gaan naar teamgenoten was de verkeerde en de dikke kans ging verloren. Daarop volgde een aantal goede mogelijkheden, maar bleef het openingsdoelpunt uit tot minuut 20. Job schoot een vrije trap van zo'n 20 meter tussen de armen van de keeper door. Er zat genoeg snelheid aan, maar waarschijnlijk had de keeper ook wat last van het laagstaande zonnetje.

Niet lang daarna werd de voorsprong verdubbeld. Een prima voorzet van Jeroen van Roosmalen werd perfect met het hoofd teruggelegd door Job op Dennis vd Heuvel. Hij raakte hem op z'n wreef (veel beter dan normaal) en de bal ging diagonaal via de binnenkant van de paal binnen. In het kwartier dat volgde, liep het 4e  zelfs uit naar een veilige 4-0.

Dennis was bij de eerste van de twee verantwoordelijk voor de assist. Hij speelde met een balletje breed Frenk aan op de 5 meter, die de bal strak rechtdoor de linker hoek in schoot. De 4-0 werd ingeleid met een steekpass vanaf het middenveld. Door z'n lichaam goed te gebruiken kwam Tom van Rooij op zo'n 5 meter vrij voor de keeper en werd nu de ruimte in de rechterhoek benut.

De ruime voorsprong liep weer wat terug door lichtzinnig ingrijpen van de laatste man, uw verslaggever van dienst. Een balletje achter het standbeen werd doorzien door een Magriet speler die vervolgens de 16 meter in sneed en met een halve stift keeper Paul Timmers, maar ook zichzelf verraste.

De 4-1 was tevens de ruststand. De tweede helft viel het niveau ver terug. De druk van de oranje-hemden van de eerste helft was volledig weg en na een kwartier was het Margriet dat scoorde. Na balverlies op de helft van de tegenstander werd hun linkshalf op snelheid weggestuurd en wist hij in de verre hoek binnen te schieten. Geen reden voor paniek, maar goed was het allerminst.  Met nog 10 min te gaan, kwam de genadeklap. Invaller Martijn Pullen ontsnapte volgens de scheids aan buitenspel en wist hij met een balletje breed Nick Tielemans aka 'Zlatan'  in een niet te missen positie te manoeuvreren. Een wedstrijd met twee gezichten en een 5-2 eindstand; drie belangrijke punten erbij.

Volgende week zondag staat de clash tussen de koplopers op het programma. Blauw Geel 6 is net als Prinses Irene 4 nog zonder puntverlies, dus de winnaar van deze pot neemt voorlopig de koppositie in.