Alle remmen los voor 't Vierde.

Nulandia 5 (zon)

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Mannen, 4, 5e klasse 25

10 mei 2018 9:30

Onbekend

Vandaag stond de uitwedstrijd in en tegen Nulandia op het programma. Het vroege tijdstip en een boerenfestival in de regio zorgden voor kleine oogjes, maar toch begonnen de AV Hout boys goed aan de wedstrijd. Tiki taka en Nuland had al snel de handbalverdediging opgesteld. Nadat Job uit was geweken naar de zijkant en a la Tcheu la Ling (wie kent hem niet) de back was gepasseerd gaf hij een strakke voorzet die door Joris knap in de bovenhoek werd geplaatst. Goal uit het boekje!

Hierna bleef het Vierde oppermachtig en na de 1 van de vele voorzetten van Shota maakte Job met het hoofd de 0-2. Door slordig balverlies werd Nuland soms gevaarlijk en leverde dit 1 grote kans op, maar dit werd vakkundig onschadelijk gemaakt door Paul. Vlak voor de rust maakte Gijs er met een omhaal(tje) 0-3 van zodat er door het technisch hart niet veel gezegd hoefde te worden tijdens de thee.

De 2e helft werd wat laks en ongeconcentreerd begonnen. Na balverlies op het middenveld en halfalachtig ingrijpen kon de Rommedahl van Nuland zo doorlopen richting goal.. 1-3.
Niks aan het handje maar Job en de verdediging van Nuland dachten hier anders over. Een vrije doortocht en met een streep in het doel van de gelegenheidskeeper was dit de eindstand van 1-4.

Hierna gebeurde er niet veel meer en werden de krachten gespaard voor de wedstrijd van as zondag. Een solide overwinning, geen blessures en weer iets dichter bij de platte kar.