Zijn wij nou zo goed, of waren zij nou zo slecht?

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Nulandia 5 (zon)

Mannen, 4, 5e klasse 25

8 oktober 2017 10:00

Willy van Eert

Onbekend

Oktober is goed en wel begonnen, of de eerste platte kar is al verschenen op de Prinses Irene 4-app. De monsterscore van vorige week heeft al menigeen in euforische stemming gebracht, maar de (retorische) vraag na de eerste competitiewedstrijd blijft: zijn wij nou zo goed, of waren zij nou zo slecht? De taak voor het trainersduo Arjan en Joan was in ieder geval duidelijk: de euforie temperen en focus op de tweede tegenstander van het seizoen: Nulandia 5, een team met waarschijnlijk nog meer ervaring dan wij, aan het aantal rimpels en grijze haren af te lezen. Na de fotocontrole van de scheidsrechter in de kleedkamer mochten we het veld op.

De eerste helft hadden we de het meeste de bal, maar door de vele slordige passes kwam Nulandia ook zeker niet slecht voor de dag. Uiteindelijk hadden wij toch zeker de beste kansen, en ondanks een aantal schampkopballen en een gemiste penalty wisten we toch via Job en Tom 2x het net te vinden. 2-0 bij rust.

Met Tim als nieuwe voorstopper en Shota op zijn vertrouwde positie als linksback voerden we de druk in de tweede helft op. De 3-0 liet niet lang op zich wachten. Een corner van rechts wist Job via de grond binnen te koppen. Dit was voor Nuland de genadeklap. In het verloop van de wedstrijd kon Shota zich sparen voor de wedstrijd van het 3e, wisten Job, Ruud en Tim nog een doelpuntje te maken, en wist Paul het doel eenvoudig schoon te houden.

Een nette 6-0 overwinning was een feit, 3 punten erbij en volgende week op naar de eerste echte test van het seizoen? We mogen om 12:00 uur op bezoek bij het vijfde van Oss'20. Verslaggever bij deze wedstrijd is onze marathonman Frenk.