Prinses Irene te sterk voor SSS’18

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

SSS'18 1 (zon)

2e klasse G

16 oktober 2022 14:30

R.P.J.H. Kerkhof

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene is goed aan het seizoen begonnen. Na 4 wedstrijden is het elftal van Erik Meulendijk nog steeds ongeslagen en won het voor de derde keer. SSS’18, degradant uit de 1e klasse, was redelijk kansloos. Na een 2-0 ruststand via Jerin v.d. Rakt en Guus Reijnders, besliste Aron v.d. Rijt de wedstrijd in de 72e minuut door 3-0 aan te tekenen. In de 2e helft kwam SSS er ook niet echt meer aan te pas. Prinses Irene verzaakte verder uit te lopen. De ploeg uit Overloon profiteerde door in de 78e minuut nog wat terug te doen via Cas Rutten.

Extra lekker
In de beginfase had Prinses Irene de overhand, waarbij SSS’18 tegenspel bood door veelvuldig de lange bal te hanteren. De Overloonse, relatief jonge ploeg, heeft veel lengte en probeerde dat op deze wijze te benutten. Het eerste gevaar kwam van de mannen van ‘Van Tilburg Mode & Sport’. Een voorzet van Van de Rakt werd echter tot corner verwerkt. SSS werd ook dreigend, maar een schot en kopbal misten het doel ruimschoots. De beste kans was er na ruim 20 minuten voor de Oranjes. Een voorzet van Guus Reijnders, werd echter door Tim v.d. Heijden net niet binnen getikt.
Een afstandsschot van Tom Berendsen was een prooi voor de SSS  keeper. Ook Prinses Irene doelman Pluk kon aan de bak, hij verwerkte een kopbal van Stan Venhuizen knap tot corner.
Vlak voor rust sloeg Prinses Irene twee keer toe. Een corner van Tim v.d. Brand werd door Jerin v.d. Rakt in de 40e minuut binnen gekopt. Vier minuten later was het weer raak. Van de Rijt bediende Guus Reijnders en die liet het net voor de tweede keer bollen deze middag. De thee smaakte extra lekker met twee goals zo vlak voor rust.

Rentree Jevaro Ikanubun
In de 2e helft had SSS’18 niet veel meer in de melk te brokkelen. Jeroen IJff kwam voor de geblesseerde Tom Berendsen. Prinses Irene had het meeste balbezit en kreeg voldoende mogelijkheden om de score uit te breiden. Grote kansen voor Jeroen IJff, Tim v.d. Brand en Guus Reijnders, werden echter niet benut. In de 72e minuut was het wel raak. Een prima voorzet van Tim v.d. Heijden werd door Aron v.d. Rijt binnen getikt, waarmee de wedstrijd feitelijk op slot ging. Daar deed de intikker in de 78e minuut van SSS verdediger Rutten niets aan af, want ook daarna bleef Prinses Irene heer en meester.
Bij de Nisterodenaren werd nog flink gewisseld. Zo zagen we in competitieverband de rentree van, na vele seizoen elders en blessures, van Jevaro Ikanubun, die gelijk liet zien dat hij nog steeds een aardig partijtje kan ballen.
Prinses Irene speelde de wedstrijd rustig uit en gaf niets meer weg.
Volgende week is er geen competitievoetbal, daarna wacht koploper Olympia ‘18.

2022-2023_Pr_Irene_-_SSS18_01_custom.jpg

2022-2023_Pr_Irene_-_SSS18_02_custom.jpg