Een goed begin is het halve werk…

sv O.S.S. 1920 5 (zon)

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

... (intikker)
Kenny Willems (intikker)
Assist: Ruud Wijnen
... (e.d.)
Assist: Ruud Wijnen

Mannen, 4, 5e klasse 25

15 oktober 2017 12:00

Onbekend

Matchday! De eerste test van het seizoen, omdat de mannen van huisentuinhout.nl op bezoek moesten bij O.S.S. 5. Op papier een lastige uitwedstijd, omdat ook deze ploeg het maximale aantal punten had. Echter stond er wel druk op de ploeg van Joan van de Wetering en Arjan Vissers. De ploeg lijkt heerlijk te draaien, maar niet alles is wat het lijkt.
Spits Van Den Elzen wist de eerste wedstijd 6 keer te scoren, maar in de tweede wedstrijd deed hij dit nog maar 3 keer. De vraag is dan ook hoe lang de trainer hem het vertrouwen blijft geven als zijn doelpuntenaantal af blijft nemen. De trainer heeft namelijk met Zlatan een goede, kopsterke spits op de bank zitten.
Daarnaast blijft de taak van het trainersduo om de euforie te temperen, zodat de focus blijft op onze tegenstanders. De vraag is alleen wel hoe lang dit tegen te houden is, als de (kampioens)ploeg maar blijft winnen.

Een goed begin is het halve werk. Tenminste.. dat zou je zeggen.. Niets is wat het leek, want na 1 minuut kwamen de Ossenaren al op een verdiende 1-0 voorsprong. Iedereen stond erbij en keek ernaar. Er moest drastisch iets veranderen, want anders kon het nog een lang middagje gaan worden voor de mannen uit Nistelrode.
Het publiek scandeerde al 10-10-10-10, maar het elftal liet zich niet gek maken. De ploeg uit Nistelrode begon elkaar juist beter te vinden en dat resulteerde al meteen in een aantal kansjes. Het vizier stond voorin echter niet helemaal op scherp, waardoor de kansjes niet verzilverd konden worden. Ook achterin was het opletten geblazen, want O.S.S. wist er een aantal keer goed doorheen te snijden. Doelman Paul wist de ploeg in de wedstrijd te houden, door een paar fanatische reddingen.
De scheidsrechter ging niet mee in het hoge niveau van de wedstijd. Hij kende namelijk geen strafschop toe aan Van den Elzen, terwijl hij toch echt door drie man naar het kunstgras werd gewerkt. De uitleg van de scheidsrechter was heel duidelijk: Buiten het strafschopgebied was het een vrije trap, maar dit was echt te licht voor een strafschop. Het kleedlokaal werd opgezocht met een 1-0 stand. Dit had net zo goed 3-0 of 1-4 kunnen zijn.

Tijdens de rust greep trainer Van de Wetering in door twee wijzigingen door te voeren. Martijn Pullen ging de moegestreden Tonny Rovers vervangen op de linkerflank, waardoor Frenk Nagel kon verkassen naar de rechterflank. Daarnaast mocht routinier Tim Wijnen plaatsnemen op de bank, zodat de gehuurde speler Kenny Willems zijn talent kon laten zien op het middenveld.
Het was een bewijs van inzicht, want door deze ingreep was het elftal heer en meester. Het was dan ook wachten op de 1-1. Een goede actie aan de linkerkant zorgde er uiteindelijk voor dat Kenny deze stand op het bord kon zetten. Vanaf dat moment leek de wedstrijd gespeeld. Nistelrode kon steeds meer druk vooruitzetten en de mannen uit Oss werden van het kastje naar de muur gestuurd. Niet veel later wist Van den Elzen het netje te vinden. De wedstrijd leek gespeeld, maar dat 3e doelpunt moest dan nog wel vallen.
De scheidsrechter kon ook in de tweede helft niet mee met het niveau. Waar hij in de eerste helft geen kaart durfde te trekken voor de thuisploeg, deed hij dit in de tweede helft wel voor de mannen uit Nistelrode. Een onschuldige tackel van Weazle zorgde voor enige ophef, want de scheids vond het goed voor een gele kaart. Consequent kon je hem dus niet noemen, want dan had hij in de eerst helft al moeten optreden.
Niet veel later werd de sterk spelende Van den Elzen hard van achteren aangepakt, waardoor de scheids wel moest optreden. Met 10 tegen 10 werd er ook een overtreding gemaakt op de snelle Frenk Nagel, die niet meer te stoppen was. De verdediger moest aan de noodrem trekken met als gevolg dat ook hij het veld kon verlaten.
De wedstijd was gespeeld en tien minuten voor het einde viel ook de verdiende 1-3. Een scherpe corner, van de goed spelende Ruud Wijnen, werd binnengelopen door Job van den Elzen. Of Job hem ook echt aanraakte is een raadsel, maar zonder zijn inzet zou de bal nooit in de goal zijn gegaan. Een half doelpunt voor hem dus..

Weer drie belangrijke punten voor de mannen van huisentuinhout.nl. Spits Van den Elzen ligt nog steeds onder druk, omdat hij deze wedstrijd maar 1,5 keer wist te scoren. De euforie in het elftal is na deze wedstijd dus nog meer gestegen. De vraag is dan nu alleen hoe het trainersduo de jongens hiertegen kunnen beschermen.

Volgende week staat er een inhaalwedstrijd op het programma. Ruwaard 2 komt op bezoek. Dit is een sterke ploeg, dus de mannen uit Nistelrode zijn gewaarschuwd!!