HET 6E ELFTAL DEELT MEE IN DE MALAISE VAN HET NEDERLANDSE VOETBAL

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

GVV'57 2 (zon)

Mannen, 6, 6e klasse 51

24 september 2017 10:00

Onbekend

Het 6e elftal speelde in aanloop naar deze eerste competitiewedstrijden nog 2 oefenwedstrijden.

Eerst tegen het 7e elftal dat eindigde in een gelijkspel (1-1-doelpunt Stefan) en de week daarop uit tegen Mariahout.

Ook dat eindigde in een gelijkspel 2-2 na een 2-0 achterstand. Toine Pittens en Marty Dollevoet (bijzonder fraaie treffer) schoten raak.

Helemaal ongehavend kwamen we niet uit deze oefenduels want zo moest Cees de Veer deze laatste wedstrijd het veld voortijdig verlaten met een zware enkel/kuitbeenblessure die zelfs bleek te zijn gebroken. Een overigens grove charge van de tegenstander in een vriendschappelijke wedstrijd die niet werd bestraft!

Tot overmaat van ramp moest Cees ook nog zijn vakantie met zijn vriendin Shirley naar Griekenland annuleren door deze blessure. Wat een pech! Cees nogmaals van harte beterschap en kop op.

Tot zover wel genoeg deze inleiding dacht ik zo maar ook ik moet up to date blijven. In deze eerste competitiewedstrijd misten we ook Bart van Aerle (enkelblessure) en Rob van Rooij (vakantie-truckrun).

Voordat ik aan mijn verslag begin wil ik ik ook onze nieuwe keeper Sander van Haaren van harte welkom heten. Hij volgt zoals bekend Joan v.d. Wetering op die is gestopt en leider is geworden bij het 4e elftal.

Verdere nieuwkomers zijn Tom Bosch en Tom Verstegen maar die hebben nog geen acte de presence gegeven, dus de tijd zal het leren.

Mijn medeleider Twan v.d. Wetering moest deze wedstrijd fluiten omdat Jan v.d. Berg zich had afgemeld vanwege een operatie aan zijn hand.

Twan kreeg dit op het laatste moment te horen, blijkbaar een communicatiestoornis van Prinses Irene zelf maar dit kan gebeuren. Overigens vlagde ondergetekende omdat ook de nieuwe medeleider Edwin van Dinther last had van zijn rug.

Zoals de uitslag boven dit artikel al aangeeft, de cijfers spreken boekdelen. De tegenstander uit Grave was duidelijk een maatje te groot voor ons. Zij zijn blijkbaar dan ook te laag ingedeeld want een jaar daarvoor speelden er nog een stuk of 5 spelers van hun in het eerste! Ook de KNVB treft hierin blaam wat mij betreft.

Trouwens speelden bij ons als gasten mee Joris Timmers en Daan Visser (A2).

De eerste helft bleek het krachtsverschil te groot. Het veld was veel te lang en de gasten uit Grave pakten goed de ruimte vooral over de vleugels.

Na 20 minuten kregen we echter de eerste goal tegen. We stonden even niet op te letten en door een persoonlijke fout van wie dan ook doet er niet toe werd het 0-1. Niet veel later kwamen de gasten uit een strafschop op 0-2. Marty Dollevoet liet zijn been staan en daar struikelde een aanvaller van hun gretig en slim over neer. Wel duidelijk uitgelokt deze strafschop. Ook de 0-3 kregen we voor de rust nog om de oren want de aanvallen op ons doel bleven maar aanhouden.ook omdat zij slim tikten en vaak de bal maar een keer raakten.

Het was aan onze nieuwe keeper Sander van Haaren te danken dat de score niet verder uitliep want hij voorkwam met een aantal fraaie reddingen een grotere voorsprong voor de gasten uit Grave. Voor mij was Sander dan ook aan onze kant de man van de wedstrijd.

Ook paal en lat raakten zij nog in de eerste helft maar het bleef 0-3 tot aan de theepauze.

Na rust wisten we echter na een tijdje toch terug te komen tot 1-3. Een fraaie vrije trap van Joris Timmers werd van richting veranderd en belandde in het doel. Toen kregen we weer een beetje moed maar helaas!

Zo'n minuut later kwam er nog een mokerslag overheen toen de gasten uit een snelle aanval de 1-4 wisten te scoren. We kregen er nog 4 meer om de oren en uiteindelijk wist Joris ook nog bij 1-6 de stand een iets draaglijker aanzien te geven: 2-6 na goed voorbereidend werk van Jens Loeffen trouwens.

Vlak voor tijd had Marty Dollevoet nog een prachtige actie toen hij 2 man passeerde en Daan vrij voor het doel zette, hij raakte echter de paal. Daardoor was de eindstand van 2-8 een feit.

Een mokerslag zo deze eerste competitiewedstrijd maar deze tegenstander was duidelijk een maatje te groot voor ons en voor mij zijn zij dan ook regelrecht een kampioenskandidaat in onze klasse.

Ondanks de grote nederlaag waar overigens niets op af valt te dingen moet ik onze ploeg ook een groot compliment maken dat we positief bleven naar elkaar en dat is ook heel wat waard in deze grillige tijden van Trump!

(wordt vervolgd)

Henk van den Boogaart

't 6e: Sander, Marty, Rob Thomassen, Ton, Maurice (Gerjan), Marcel, Stefan (Roy) Twan, Davy, Joris, Jens

leiders/vlaggers/scheidsrechters: Twan, Edwin, Henk