Prinses Irene wint kansenfestival

Real Lunet 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

24 oktober 2021 14:30

T. van Pelt

Sportpark Bergenshuizen
De Kikvorsch 1
5262LX
VUGHT

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene won onder een heerlijk najaarszonnetje in Vught met 0-3 van Real Lunet.  Dat het slechts 0-3 werd, mag een wonder heten, want de mannen van “Van Tilburg Mode & Sport” creëerden de ene na de andere kans. Waar het bij rust al makkelijk een nulletje of vijf had kunnen zijn, stond er gewoon een brilstand op het niet aanwezige scorebord. Na rust eenzelfde spelbeeld, waarbij de achterhoede van de Oranjes ook nu geen enkele kans weggaf, er werd echter wel gescoord. De in de 2e helft in het veld gekomen Douwe Herckenrath, deed dat in de 55e minuut. Een kwartier later was het Tim van der Heijden die met een droge knal de Vughtse doelman kansloos liet. Vlak voor tijd maakte Tim van den Brand 0-3.  De Nistelrodenaren werden de hele wedstrijd dwarsgezeten door de grensrechter van Real Lunet, die als een klassiek vendelzwaaier tekeerging. Scheidsrechter Teun van Pelt liet zich telkenmale weer in het ootje nemen.

Elke aanval gevaarlijk

Bij Prinses Irene stonden de poppetjes wat anders dan de laatste wedstrijden. Julian van Roosmalen stond centraal achterin, Robbert Rovers was doorgeschoven naar het middenveld. Youngster en spits Guus Reijnders ontbrak door een blessure. Vanaf het eerste fluitsignaal nam Prinses Irene het initiatief en werkelijk elke aanval leverde gevaar op, tegen het toch wel erg matige Real Lunet. Zo kreeg de altijd gevaarlijke Aron v.d. Rijt een viertal grote mogelijkheden, maar ook Tim van den Brand en Tim van der Heijden hadden doelpunten op hun schoen, maar op een of andere manier ging de bal er maar niet in. Was het niet de keeper, dan was het wel de onzuivere laatste bal die werd gegeven, of werd de bal langs of over geschoten. Gelukkig werd achterin werkelijk niks weggegeven, waarbij Koen Pittens uitblonk. Doelman Mathijs Pluk kon zo heerlijk genieten van de overvloedige zonneschijn. Dat het bij rust nog 0-0 was mag je een klein wonder noemen.

Drie doelpunten afgekeurd

In de 2e helft kwamen Douwe Herckenrath en Thijs v.d. Heuvel in de ploeg, waardoor Rovers weer naar zijn centrale positie achterin verhuisde. Nadat weer een kans was gemist en de grensrechter weer eens onterecht een paar keer had gevlagd, werd het dan eindelijk 0-1. Rovers gaf in de 55e minuut een mooie lange bal op Herckenrath, die het trage centrum van Real zijn hielen liet zien en koel binnen schoot. Het lukte Real niet om ook maar een keer op doel te schieten. Verder dan wat schoten van afstand kwamen ze niet, maar die gingen langs of over. Nadat nog een paar kansen om zeep waren geholpen, werd het in de 70e minuut 0-2. Tom Berendsen stak de bal goed op Tim v.d. Heijden, die met een schot hoog in het doel raak schoot. In de 85e minuut scoorde Tim van den Brand de 0-3 zo leek, maar voor de derde keer deze middag werd een doelpunt onterecht afgekeurd vanwege buitenspel na een vlagsignaal van de Vughtse vlaggenist. Het deerde Van den Brand niet, want nog geen minuut later scoorde hij alsnog zijn doelpunt en bepaalde zo te eindstand op 0-3.

Prinses Irene overklaste Real Lunet maar verzaakte het doelsaldo op te vijzelen. De Vughtenaren gaan, zo spelend, een zwaar seizoen tegemoet

2021-2022_Real_Lunet_-_Pr_Irene_02_Custom.jpg
Mathijs Pluk moet even in actie komen
2021-2022_Real_Lunet_-_Pr_Irene_08_Custom.jpg