Prinses Irene vergeet te winnen

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Heeswijk 1 (zon)

Bryan van Deursen (intikker)
Wouter van Dijke (kopbal)

Mannen, 1, 2e klasse H

13 mei 2018 14:30

R. Vereijken

Opstelling

In de gemeentelijke derby tegen Heeswijk waren de mannen van Van Tilburg Mode & Sport veruit de betere ploeg. Het enige dat ontbrak was de winst pakken. De wedstrijd eindigde nu in 2-2. In de eerste helft ging het nog redelijk gelijk op en was Heeswijk bijzonder effectief. Aan twee makkelijk weggeven kansjes uit standaardsituaties  scoorde de ploeg via Van Deursen en Van Dijke. Vanaf dat moment nam Prinses Irene het initiatief volledig in handen en stond dat niet meer af. Van Vught en Van Rooij scoorden en brachten zo, nog  voor het thee drinken, de eindstand op het scorebord.  Van Vught was letterlijk en figuurlijk de grote man aan Oranje zijde. Hij had deze middag het geluk niet aan zijn zijde, maar liefst drie keer raakte hij lat of paal. Robin Walk die steeds sterker speelt op het middenveld deed dat ook nog een keer.

500e wedstrijd

In de 1e minuut ontsnapte Prinses Irene, toen een diepe bal via een verdediger van Prinses Irene Max Sluiter vrij voor het doel bracht. Doelman Van Venrooij redde de inzet voortreffelijk. In het vervolg gebeurde er weinig, tot de 17e minuut. Een onnodig weggegeven corner kwam bij de 2e paal terecht waar Van Deursen zo vrij als een vogeltje de 0-1 mocht binnen tikken. Zo ongeveer in de tegenaanval  kon Van Vught net van scoren worden afgehouden, na een mooie steekpass van Walk. In die fase was Prinses Irene te slordig in de opbouw, waardoor er  veel balverlies was en Heeswijk dreigend kon worden zonder echt kansen te creëren. Na een half uur  stond het 0-2. Camiel van Doorn, hij was de beste speler aan Heeswijk zijde en speelt volgende week zijn 500e (!!) wedstrijd,  nam iets over de middenlijn een vrij trap. Van Dijke kopte fraai raak. Blijkbaar had Prinses Irene deze negatieve prikkel nodig om de wedstrijd te keren. Het werd eenrichtingsverkeer naar het doel van de soms wat weifelend optredende Lunenburg. In de 35e minuut was het al raak, toen van Vught van net buiten de zestien de bal in de hoek schoot; 1-2. In de 40e minuut kon Wibe van Rooij vanaf de elfmeterstip 2-2 scoren, nadat Van Vught werd gevloerd. In de laatste 5 minuten van het eerste deel, kopte van Vught nog op de binnenkant van de paal en schoot Robin Walk op de lat.

Paal en lat

Prinses Irene begon bijzonder goed aan de 2e helft. Zo kwam na zo’n 50 minuten Walk goed door via de achterlijn, maar werd zijn voorzet door iedereen gemist. Van de Rakt punterde uit een corner over en Lunenburg redde fraai op een schot van Van Rooij. In de 56e minuut had scheidsrechter Vereijken naar de stip moeten wijzen zo erkende hij ook sportief na de wedstrijd, toen aanvoerder Gijs van Erp na een solo omver werd getrokken. In de 71e minuut wuifde hij ook het vlagsignaal van de Heeswijk grensrechter, ten onrechte, weg. Van Rooij kon daardoor alleen op Lunenburg af, omspeelde deze fraai, maar “vergat” de bal in het lege doel te schieten.  Even deed Heeswijk wat terug en waren er kansjes voor Van Dijke en Adank, maar Prinses Irene was oppermachtig. Met name Van Vught deed in het laatste kwartier van zich spreken, maar zijn kopballen waren steeds een prooi voor Lunenburg,  twee keer zag hij zijn schoten op de paal of lat belandden. Zo bleef Heeswijk met hangen en wurgen overeind.

Door deze uitslag is Heeswijk de koppositie in de 3e periode kwijt, maar zijn daarin zeker nog niet uitgeschakeld. Prinses Irene kan tevreden zijn over het vertoonde spel nadat het met 0-2 achter kwam. Nu nog wat meer geluk en scherpte in de afronding. Dan zou het zo maar kunnen dat het team, in deze vorm, de hoofdprijs pakt in de nacompetitie.

Koen Pittens probeert een pass van Wouter van Dijke te voorkomen

Martijn van Vught wordt zwaar belaagd

Danny Aarts wordt het schieten belet door Rolf v.d. Bogaart

Wie heeft de bal Wibe van Rooij of Dylan Davies