Veel kansen weinig doelpunten voor Prinses Irene

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Helvoirt 1 (zon)

7 november 2021 14:30

B.J.J. van Dongen

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene speelde op een nat en winderig sportpark ‘De Schellen” met 1-1 gelijk tegen Helvoirt. Julian van Roosmalen, de voortreffelijk representant van de afwezige Koen Pittens, scoorde al naar 6 minuten de 1-0. Prinses Irene kreeg daarna voldoende mogelijkheden om de score uit te breiden maar dat lukte de hele wedstrijd niet, ondanks een aantal 100% kansen. Het was van beide kanten een bijzonder matige partij, maar de Oranjes waren wel voetballend de bovenliggende partij. In de 2e helft was Helvoirt wat gelijkwaardiger en kreeg enkele kansjes, maar daar stonden grotere tegenover. Mede omdat de laatste pass vaak niet zuiver was, werd er niet gewonnen en scoorde Helvoirt wel via Menno van Hattum de gelijkmaker. Vooral in de slotfase kwam Prinses Irene een paar keer vrij voor het doel van Helvoirt goalie Verhulst, maar die werd niet meer verschalkt.

Hot knots voetbal

Na 4 minuten was er de eerste kans voor Prinses Irene. Aan de basis stonden de twee beste spelers deze middag aan Irene kant, Robbert Rovers en Tim van den Brand. Van den Brand ontving een prachtige dieptepass, maar werd iets te ver naar buiten gedrongen om doelman Verhulst het echt moeilijk, te maken. Even later kwam uit een goede actie van Guus Reijnders een corner voort. De jarige Tim van der Heijden (27) legde de bal op het hoofd van Julian van Roosmalen die binnenkopte; 1-0. Na een kwartier kroop Helvoirt wat meer uit zijn schulp, waarbij vooral de behendige jonge linkerspits Noah Geurtz zich onderscheidde. Tot echte kansen kwam het echter niet. Het was vaak hots knots voetbal, waarbij van Prinses Irene kant er zo af en toe wel een leuke actie tussen zat. Tim van den Brand gaf in de 36e minuut een prachtige voorzet, die echter door niemand werd ingekopt. Op slag van rust brak Van den Brand door. Waar scheidsrechter Van Dongen op alle slakken zout legde deze middag, stond hij nu toe dat de aanvoerder even werd vastgepakt, waardoor hij niet alleen voor Verhulst kon opduiken. Een fluitsignaal had rood betekend!

Prima invalbeurt

De 2e helft begon opnieuw met een kans voor aanvoerder Van den Brand, maar deze werd goed van scoren afgehouden door een verdediger en de doelman. In de tegenaanval leek Rico de Laat te gaan scoren. Hij speelde de bal echter te ver voor zich uit waardoor de betrouwbare Pluk de bal van zijn schoen kon pakken. In de 53e minuut was Pluk echter ook kansloos. Een corner werd tegen de onderkant van de lat gekopt, de rebound wist Menno van Hattum binnen te schieten;1-1.
Rond het uur kwam Martijn v.d. Akker in het veld, die een prima invalbeurt liet zien. Guus Reijnders kreeg een uitgelezen mogelijkheid om Prinses Irene weer op een voorsprong te zetten, maar Verhulst redde door zich in de baan van het schot te gooien. Helvoirt werd nog een keer gevaarlijk bij een dood spelmoment, waarmee ze in deze wedstrijd hoofdzakelijk voor gevaar zorgden, maar Pluk bracht in twee instanies redding. In de slotminuten had Prinses Irene nog twee dotten van kansen. Tim van den Brand stuurde Aron v.d. Rijt met een mooie pass richting Verhulst, maar zijn inzet ging langs. Een paar minuten later deed van den Brand hetzelfde, maar nu was het Tom Berendsen, die alleen voor Verhulst niet zelf schoot, maar breed legde, waardoor een verdediger van Helvoirt redding kon brengen.

Al met al kreeg Prinses Irene te weinig, maar als je niet scoort kun je niet winnen is ook een voetbalwijsheid.
Pr._Irenne_-_Helvoirt_2021-2022-_1.JPG
Julian van Roosmalen kopt de 1-0 binnen
Pr._IRene_-_Helvoirt_2021-2022_5.JPG
Guus Reijnders vecht een kopduel uit