Prinses Irene behaalt gelukkige overwinning

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Erp 1 (zon)

Luuk van der Steen (kopbal)

Mannen, 1, 2e klasse H

25 maart 2018 14:30

C. van Daal

Opstelling

Prinses Irene won in een matige wedstrijd met 2-1 van Erp. Jeroen Bekkers werd  gehuldigd voor zijn 250e wedstrijd in het oranje vlaggenschip. Het was niet geheel terecht dat de mannen van Van Tilburg Mode & Sport er met de zege van doorgingen. Een gelijkspel had de verhoudingen beter weergeven en zelfs een overwinning van Erp zou niet onverdiend zijn geweest. In een wedstrijd, waarin scheidsrechter Van Daal de uitblinker was, werd de thee gedronken bij een 0-0 ruststand. Meteen na rust scoorde Erp via Luuk van der Steen. Prinses Irene pakte de overwinning door doelpunten van Martijn van Vught en Wibe van Rooij.

Prinses Irene begon zonder spelmaker Robin Walk die geblesseerd was en tot verrassing van velen ook zonder de gepasseerde Martijn van Vught. Tim van den Brand stond in de spits en had die keuze cachet kunnen geven,  als hij in de 5e minuut  niet rakelings over het heiligdom van doelman Rens v.d. Akker  had geschoten.  Erp had een tomeloze inzet en hield dat de hele wedstrijd vol. Bij Prinses Irene was, vooral in de eerste 20 minuten, Wibe van Rooij de man die kansen creëerde en dreigend was.  Hij werd een paar keer stevig aangepakt, zonder dat er echt over de schreef werd gegaan. In de 16e minuut ging een indraaiende vrije trap van Willem den Dekker aan lederen voorbij en belandde op de buitenkant van de paal. Aan beide kanten was het matig, met veel onnodig balverlies. De kansen waren ook schaars, al was Erp dicht bij een goal na een machtige uithaal van Toon Barten die net iets te hoog was gericht.  De Nistelrodenaren hadden rond de 40e minuut nog een aardige kans, maar Tim v.d Brand liet zien dat koppen niet echt zijn ding is. De 0-0- ruststand  was logisch.

De 2e helft was nog maar een paar minuten oud toen Luuk van der Steen Koen Bollen in een luchtduel klopte en de bal achter doelman Van Venrooij kopte;0-1. Erp dat al de hele wedstrijd weinig werk maakte van verzorgd voetbal, schoot vanaf dat moment zo ongeveer elke bal diep. In de 52e minuut kwam Van Vught alsnog in het veld en bracht meer elan, strijdlust en voetbalgoochem. Toch was het Erp dat gevaarlijk werd via Barten die voorlangs schoot en Den Dekker die Van Venrooij zag redden op een schot van de jonge middenvelder. In de 71e minuut kwam Prinses Irene langszij. Van Vught werd goed aangespeeld door Bollen en stuurde in de zestien twee spelers met een kapbeweging het bos in en schoot raak. Een paar minuten later was het wederom Van Vught die Van den Brand met een mooie pass bediende. Deze liet een voorzet van zijn rechtervoet vetrekken, die door Van Vught werd over gekopt. In het vervolg van de wedstrijd bleven de ploegen aan elkaar gewaagd en werden de doelmannen slechts sporadisch aan het werk gezet.  De beste kans  voor Erp was in de 81e minuut voor Willem den Dekker, die een terug gelegde bal vanaf een meter of elf over het doel schoot. In de 87e minuut pakte Prinses Irene alsnog de drie punten. Gijs van  Erp wist Wibe van Rooij in de diepte te vinden, die de bal perfect aannam. Vervolgens kwam hij alleen voor doelman Van  de Akker, die hij kansloos liet. Zo pakten de  Nistelrodenaren alsnog de niet meer verwachtte overwinning.

BVV -  SSS '18 1 - 1
 EVVC -  VV Helvoirt 0 - 1
 Margriet -  VV Heeswijk 1 - 2
 Prinses Irene -  Erp 2 - 1