Prinses Irene krijgt BVV niet op de knieën

BVV/Timmermans Infra (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

11 maart 2018 14:30

JH Kolenberg

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene was in de uitwedstijd tegen BVV de ploeg die het meeste recht had op een overwinning. Het lukte echter niet om doelman Van Engelen, die regelmatig een balletje losliet, te passeren.  Ook doelman Van Venrooij hield zijn heiligdom schoon, waardoor het 0-0 bleef. Het dichtste bij een overwinning  was Prinses Irene. In de 2e helft schoot Martijn van Vught op de kruising van lat en paal. Tim van der Heijden zag een vrije trap door iedereen gemist worden, behalve door een BVV verdediger, die de bal met kunst en vliegwerk van de lijn trapte. In de dying seconds van de wedstrijd had Prinses Irene nog kunnen scoren. Centrale verdediger Koen Pittens kreeg de bal uit een corner bij de 1e paal op zijn pantoffel, maar schoot rakelings naast. De uitstekende Kolenberg floot meteen  daarna af. (foto’s volgen)

Prinses Irene oppermachtig
Je bent zo sterk als je bank, wordt vaak gezegd. Nou dat was bij Prinses Irene wel goed verzorgd waar, naast reserve doelman Pluk, Hein Langens, Tim v.d. Brand en Rolf v.d. Bogaart zaten. Spelers die de onderlinge concurrentie laten zien en klaar staan als het  moet. Na 3 minuten waren er al 2 mooie kansen geweest. De beste man aan BVV kant, aanvoerder Hadouir, zag zijn voorzet voorlangs gaan. Zo ongeveer in de tegenaanval had doelman Van Engelen zijn beste redding van de dag, door een schot van, de zeker voor rust sterk spelende, Tim van der Heijden knap uit zijn doel te houden ten koste van een corner. In de 14e minuut was het Jerin v.d Rakt die uit een corner op doel schoot, maar zijn inzet werd door een medespeler uit het doel gehouden, omdat hij deze aanschoot.  Een vrije trap van BVV werd door Van Venrooij goed verwerkt en BVV was ook nog gevaarlijke bij een scrimmage. Vanaf de 20e minuut was Prinses Irene oppermachtig. In de 23e minuut stuurde Van Erp Tim van der Heijden diep. Zijn voorzet werd door Van Vught ingeschoten, maar ook geblokt door diens cipier Ritchie Mangandu. Het regende corners, deze zorgden voor gevaarlijke situaties voor het doel van BVV, maar leverden uiteindelijk geen rendement op.

Kruising
Na rust nam BVV het initiatief over, maar werd niet echt gevaarlijk. Na 20 minuten nam Prinses Irene dat weer over. Zo  schoot Van Vught, die  steeds fel maar sportief werd geattaqueerd, na een mooie pass van Van de Rakt, op de kruising. Het spel  golfde steeds meer op en neer en beide p0lolegen streden voor de overwinning. Er ontstond meer ruimte en Van Venrooij moest een paar keer zijn kunnen tonen. In de 75e minuut werd er door de Oranje supporters al gejuicht. Een scherp indraaiende vrije trap van Tim van der Heijden werd,  mede door het inlopen van Bollen, door nagenoeg iedereen gemist incluis doelman Van Engelen. Een verdediger wist de bal echter nog van de lijn te trappen.

Prinses Irene bleef dreigend en als de bal een paar keer in de laatste fase zorgvuldiger was afgespeeld, hadden er nog grotere kansen kunnen ontstaan. Nu bleef het toch ook nog billen knijpen voor een , niet verdiende, tegengoal van BVV. In de 85e minuut wist de Prinses Irene doelman een vervaarlijk schot van Hadouir, klemvast te pakken. Een minuut later zag Tim van der Heijden,  na goed voorwerk van Van Rooij, een goede schietkans over gaan. Koen Pittens schoot in de allerlaatste seconden van de blessuretijd, bij de eerste paal op doel, maar ondanks opspringende Prinses Irene  supporters ging de bal rakelings langs.

Voor de 2e periode blijft Prinses Irene, mede door het verlies van TGG, de grootste kanshebber. Volgende week wacht koploper Rhode op sportpark De Schellen, dat is de eerste wedstrijd van de laatste (3e) periode. De vorige week afgelaste wedstrijd tegen EVVC, is de beslissende in periode 2, deze wordt gespeeld op zondag 29 april.
UItslagen:

BVV -  Prinses Irene   0-0