Negental Prinses Irene speelt gelijk

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Venhorst 1 (zon)

... (kopbal)
... (schot)

Mannen, 1, 2e klasse H

4 februari 2018 14:30

R. Vereijken

Opstelling

Prinses Irene behaalde tegen rodelantaarndrager Venhorst een, al met al, teleurstellend gelijkspel (2-2). De mannen van Van Tilburg Mode & Sport begonnen veel te slap aan de wedstrijd tegen een hard werkend Venhorst. Na amper 35 minuten stonden de Oranjes met 10 man en rond de 80e minuut zelfs met 9, nadat Martijn van Vught, die beide doelpunten voor Prinses Irene maakte, onderuit schoof en daarbij per ongeluk een speler van Venhorst in zijn val meenam, voor de 2e keer geel kreeg. De bijzonder pietluttig fluitende scheidsrechter gaf,  in een wedstrijd die sportief was, maar liefst 8 kaarten, waarvan minimaal de helft discutabel was. Prinses Irene liet in de 2e helft zien dat het wel kan knokken en kwam van een 0-2 achterstand, door 2 doelpunten van de beste centrale verdediger uit de 2e klasse, Luuk v.d Bogaard, terug tot 2-2.

Al of niet achter doellijn

Zonder rechtervleugelverdediger Robbert Rovers en de vorige week zijn 250e wedstrijd spelende Jeroen Bekkers, begon Prinses Irene, op een ijskoud sportpark De Schellen,  aan de wedstrijd. De mannen uit de gemeente Boekel speelden veelvuldig de lange bal op spits Thijs van Sleeuwen, en leken na 5 minuten al op voorsprong te komen. Een van de verdedigers van Prinses Irene schoot in eigen doel, maar de scheidsrechter constateerde daarvoor een (dubieus) buitenspelgeval. Prinses Irene had moeite met het opportunistische spel van Venhorst,  er werd te veel balverlies geleden. Soms moet je ook zelf opportunistischer spelen, nu brachten de Oranjespelers elkaar soms in de probleem, door alles voetballend te willen oplossen. Martijn van Vught was bij Prinses Irene steeds de man die voorop ging in de strijd. In de 20e minuut leek hij met een kopbal te scoren, maar doelman Daan Fonken redde prachtig. Na 30 minuten stond het 0-1. Luuk v.d. Bogaard won een kopduel en de bal verdween met een boog over de iets voor zijn doel staande Van Venrooij. Via de lat kwam de bal tegen de rug van de doelman. Deze tikte de bal nog weg, al of niet achter de doellijn, de scheidersechter gaf een doelpunt.  Prinses Irene werd een paar keer gevaarlijk, maar de eindpass was vaak net niet zorgvuldig genoeg. In  de 41e minuut stond het 0-2. Opnieuw was het Luuk v.d. Bogaard die, nu uit een vrije trap, inkopte. Van Venrooij redde nog met de voet, maar was in de rebound kansloos. De Nistelrodenaren stonden toen al met 10 man, omdat Jerin v.d. Rakt in de 35e minuut met rood moest vertrekken. Hij haalde een kappende speler van Venhorst op de rand van het strafschopgebied onderuit. Iedereen verwachtte geel maar  het werd, tot verbijstering van velen, rood. In de slotminuut was er nog, onder druk, een prachtige aanname met de borst van Van Vught in het zestienmetergebied, zijn schot ging echter rechtstreeks in de handen van de doelman.

Tweede geel onterecht
In de 2e helft ging het tiental van Prinses Irene, achterin één op één spelen. Hein Langens kwam in de ploeg voor Sander v. Lith, de vervanger van Robbert Rovers. Het leek of dat één op één iedereen wat scherper maakte, want in het vervolg van de 2e helft waren er nauwelijks kansen voor Venhorst. Overigens wist Prinses Irene ook weinig te creëren. Pas in het laatste kwartier ontplofte de wedstrijd. In de 76e minuut was het de steeds maar weer sleurende Van Vught, die een vrije trap van Robin Walk binnen wist te werken; 1-2. Prinses Irene rook bloed en twee minuten later was er een prachtige aanval over links, waarbij Rolf v.d. Bogaard Van Vught op maat bediende. Deze  wist wel raad met dat buitenkansje en zette de 2-2 op het scorebord. De scheidsrechter was een dissonant in deze sportieve wedstrijd door links en recht kaarten uit te blijven delen. In de 82e minuut werd dat Van Vught fataal.  Hij kreeg eerder terecht een (domme) kaart na commentaar op de leiding, maar zijn tweede was onterecht, omdat hij uitgleed zoals eerder beschreven. Met nog slechts negen spelers aan Prinses Irene zijde hadden de Nistelrodenaren nog de zege kunnen pakken. Rolf v.d. Bogaard zag echter, na een goede actie, een vrijstaande medespeler over het hoofd en Tim v.d. Brand kwam alleen voor Fonken, maar zag deze redden. Venhorst kon daar met elf spelers niets meer tegenover stellen.

UItslagen:

BVV -  EVVC 2 - 0
 Erp -  Rhode 1 - 4
 VV Heeswijk -  VV Helvoirt 2 - 2
 Margriet -  WSC 1 - 2
 Prinses Irene -  Venhorst 2 - 2
 SSS '18 -  RKVV Volharding 5 - 2
 VV TGG -  Emplina 1 - 0

Rolf v.d. Bogaard was in de slotfase gevaarlijk

Martijn van Vught was de beste man aan Irene zijde

Robin Walk verdedigt

Koen Pittens speelde degelijk