Mooie revanche Prinses Irene

Volharding 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

28 januari 2018 14:30

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene won in Vierlingsbeek met 0-3 van Volharding en nam zo revanche voor de nederlaag in de kampioenswedstrijd van het seizoen 2015-2016. Volharding werd toen door een overwinning kampioen, maar degradeerde afgelopen seizoen weer meteen. De Van Tilburg Mode & Sport mannen  waren op het kunstgras van sportpark Soetendaal oppermachtig en wonnen terecht. In de 1e helft scoorden Robin Walk en Jeroen Bekkers. Invaller Martijn van Vught deed dat in de 2e helft.

Mouwen opstropen

Bij Prinses Irene begon met de van een langdurige blessure herstelde Martijn van Vught op de bank, waar ook Hein Langens plaats nam. Coach William van der Steen had voor 3 bewegelijks spitsen gekozen en dat viel bijzonder goed uit. Vooral Wibe van Rooij speelde sterk. Na 2 minuten kwam Prinses Irene al op voorsprong. Robin Walk, liet zien dat hij ook de mouwen kan opstropen als dat gevraagd wordt, hij schoot van buiten de zestien een terug gelegde bal prachtig in de kruising. De Oranjes bleven de betere  en hadden in de 10e minuut op 0-2 moeten komen. Na een prachtige aanval bediende Wibe van Rooij Jeroen Bekkers, maar zijn schot werd uit de hoek getikt door  doelman Job Vullings. Dezelfde Bekkers was in de 25e minuut wel succesvol. Hij kopte een corner van Rolf v.d. Bogaart knap binnen. Prinses Irene mocht kort daarvoor niet klagen, dat een terug gelegde bal net ontzet kon worden door Jerin v.d. Rakt. Op de 0-2 ruststand viel niks af te dingen.

Ongrijpbaar

Volharding kwam fel uit de theepauze, maar wist niet echt wat te creëren tegen de solide verdediging van Prinses Irene.  De Nistelrodenaren  waren steeds gevaarlijk en vaak was de voor de geblesseerde Jeroen Bekkers in het veld gekomen Van Vught bij die aanvallen betrokken. Maar ook Robbert Rovers gaf een prachtig pass op Tim v.d. Brand, die via de rechterkant doorbrak, maar de bal niet aan een van de twee mee opgekomen collega’s gaf, maar deze  in de voeten schoof van een Volharding  verdediger. Robin Walk zag een trap op het verlaten doel  ternauwernood gestopt worden door een verdediger. Wibe van Rooij bleef ongrijpbaar, maar had weinig geluk met zijn schoten en had na een prachtige actie de bal moeten afleggen, nu ging hij voor eigen succes.  De enige  kans voor Volharding kwam in de 72e minuut, maar Van Venrooij tikte de bal uit de kruising. Het was wachten op de 0-3 en die viel in de 76e minuut. Van Vught schoot uit de draai de bal in de uiterste hoek.

Waren de kansen beter benut dan had de score nog hoger op kunnen uitvallen,  maar een voortreffelijk Prinses Irene was de honger naar meer kwijt en of vond doelman Vullings steeds op haar pad.

Uitslagen:

Emplina -  SSS '18 3 - 1
 Erp -  VV Heeswijk 1 - 0
 EVVC -  WSC 4 - 1
 VV Helvoirt -  VV TGG 1 - 2
 Rhode -  BVV 1 - 1
 RKVV Volharding -  Prinses Irene 0 - 3

Jeroen Bekkers in duel met Tim Brouwer

Koen Pittens speelde weer een soevereine partij

Stef van Venrooij had een relatief rustige middag

Een acrobatisch duel van Robin Walk

Robbert Rovers geeft een dieptepass