Het vierde haalt hoog cijfer

RKSV Prinses Irene 4

SV TOP 2 (zon)

Groep 2 06

13 september 2020 10:00

Peter Pittens

Onbekend

Na de twee beker zeges van de afgelopen weken mochten we vandaag aantreden voor de 3e en laatste wedstrijd in de poule. Tegenstander was het 2e elftal van SV Top. Ook zij hadden beide wedstrijden gewonnen echter hadden zij een minder doelsaldo. Onze trainer attendeerde ons er voor de wedstrijd nog op, een gelijkspel zou voldoende zijn.

Waar wij elk jaar de gemiddelde leeftijd zien oplopen was het 2e team van TOP geheel vernieuwd met hoofdzakelijk mannen onder de 25. Waarschijnlijk een gemiddeld leeftijdsverschil van minimaal 15 jaar.  Dat hoeft geen probleem te zijn, daar lopen we echter bijna elke week tegenaan. Proberen te voetballen is dan het advies.

Als snel werd duidelijk dat we niet in de wedstrijd zaten, we scoorden dus ook hoog op pass-onnauwkeurigheid (minimaal 80% ging naar de verkeerde kleur). Op shots on target, gewonnen 2e ballen en lopen zonder bal werden daarentegen bedroevend lage cijfers behaald. Er was te weinig beweging en de handelingssnelheid was te laag. Desondanks gaven we niet heel veel kansen weg. Door wat traag handelen op het middenveld kregen ze één goede kans en deze werd direct benut. 1-0 achter met de rust.

Nog genoeg perspectief om er vol voor te gaan de 2e helft. We spraken in de rust af scherper te zijn, meer te bewegen en nauwkeuriger te passen. Dat resulteerde binnen één minuut in balverlies en een doelpunt voor TOP. Deze werd gelukkig afgekeurd wegens buitenspel maar alle goede bedoelingen hadden dus nog geen effect. Na 10 minuten was het echter toch 2-0 na een goede aanval van Top. Niet veel later was het 3-0. Dik verdiend en de wedstrijd was gespeeld. Vanaf toen, en dat zal ook aan Top gelegen hebben, gingen we meer druk naar voren zetten waardoor we wat beter in ons spel kwamen. Inmiddels waren er wat wissels toegepast daar de 2 benjamins uit ons elftal met ‘(3-0 achter)pijntjes’ niet verder konden. Het iets beter in het spel komen gaf ons, na een mooie actie van Paul vd Heijden (46 jaartjes jong maar mijn complimenten voor zijn kwaliteit en inzet elke week) over de as van het veld, een penalty. Deze werd half hoog en niet in de hoek geschoten maar resulteerde toch in de 3-1.

Het was jammer dat daarna weer snel de 4-1 werd gemaakt want de laatste 20 minuten vond ik ons beter in de wedstrijd komen. Daar zullen we ons aan vast moeten houden. De competitie kan beginnen! De beker is helaas ten einde...