Prinses Irene 4 cupfighters!

SJO/SSA VESTA'19 3 (zon)

RKSV Prinses Irene 4

Groep 2 3e ronde

15 december 2019 11:45

Onbekend

Vandaag stond de tussenronde van de beker op het programma voor de AV hout boys. Met 8 afmeldingen en 3 gastspelers van het 5e (René, Jordy en Lars) kon het 4e van start tegen Vesta 3. Prinses Irene verwachtte een sterke tegenstander maar dit bleek al snel mee te vallen. Het 4e begon goed aan de wedstrijd, er werd goed gecombineerd, gecoacht en gelopen. Tot echte grote kansen kwamen beide ploegen in de eerste helft niet en werd er met 0-0 gerust.  Het spel van de 1e helft moest ook in de 2e helft doorgezet worden, vandaar maar 1 wissel. De 2e helft had het 4e de wind tegen waardoor het af en toe toch nog lastig werd. Prinses Irene kwam nog een keer goed weg nadat Jeroen bijna een assist voor de 1-0 voor Vesta gaf. Gelukkig voor Prinses Irene kon de Vesta speler niet goed met de druk omgaan en deze kans degradeerde tot een achterbal. Prinses Irene was weer even wakker geschud en pakte het uitmuntende spel van de eerste helft weer gauw op. Rond de 75e minuut ontving gastspeler Lars de bal op de helft van Prinses Irene en begon te sprinten tot die de achterlijn van Vesta tegenkwam en de bal voor slingerde. Helaas kon deze gevaarlijke aanval niet afgemaakt worden. De 90 minuten waren niet genoeg voor Prinses Irene om de wedstrijd te kunnen beslissen.

Met 0-0 op het scorenbord klonk het fluitsignaal, er mochten penalty’s genomen worden. Na een korte bespreking over welke 5 de beste penaltynemers zouden zijn mocht Vesta de eerste nemen. Vesta schiet hem binnen, Job ook. Vesta schiet ook de 2e binnen, Tim niet. Vesta schiet de 3e binnen, Pullen niet. Met een 3-1 tussenstand lijkt het voor het 4e einde verhaal te zijn. Gelukkig dacht Paul daar niet zo over en pakte de 4e penalty van Vesta. Tom schoot de penalty keurig binnen, 3-2. Ook de 5e penalty pakte Paul eruit waarnaar hij zelf achter de bal mocht gaan staan. Bekeken legde Paul de bal netjes in het zijnetje, 3-3. De eerste 5 penalty’s waren genomen en dat beteken knock-outs. De beste penaltynemers van Vesta waren al aan de beurt geweest dus werd de 6e ruimschoots gemist. Roosje had de kans om de wedstrijd nu dan toch te beslissen. Zonder Jeroen druk op te leggen riep Joan nog: “Als je ‘m maakt zijn we door”. Jeroen gaf geen kick en pegelt de bal vol in het net. 3-4 Prinses Irene is door in de beker. Nog maar een paar van zo’n wedstrijdjes en de beker komt naar Nistelrode. Nu is het eerst tijd voor de winterstop.