De kunst zit 'm in de herhaling

RKSV Prinses Irene 4

Blauw Geel'38/JUMBO 6 (zon)

Groep 2 2e ronde

20 oktober 2019 10:00

Libert Bongers

Onbekend

Prinses Irene mocht deze druilerige zondagochtend aantreden tegen Blauw Geel 6 voor de beker. Deze tegenstander hadden we ook een aantal weken geleden getroffen in de competitie en toen werd er een nette 4-2 overwinning behaald. Het toeval wil dat ook nu deze stand na negentig minuten op het virtuele scorebord stond.

Vanaf minuut één nam het vierde het initiatief in deze wedstrijd. Er werd goed gecombineerd en de niet echt geïnspireerde Veghelaren kwamen er niet aan te pas. Al na tien minuten viel de openingstreffer. Rik besloot niet om te schakelen na een corner en promoveerde een mislukt schot van Ruud tot doelpunt. Snel daarna was Gijs er weer eens als de kippen bij in de zestien en vond droog het hoekje achter de kansloze keeper. Het vierde ging daarna verder op zoek naar doelpunten en had succes. Martijn maakte, zeker ook naar eigen zeggen, een mooie goal door een voorzet van Tim binnen te volleren, 3-0.Daarna lieten de AV hout mannen de teugels wat vieren. Blauw Geel profiteerde direct en kwam heel snel terug tot 3-2 uit twee perfect uitgevoerde counters. Gelukkig kon Ruud net voor de rust in alle rust zijn gouden linker in stelling brengen en het verschil weer op twee zetten, 4-2.

De tweede helft had net zo goed schriftelijk afgedaan kunnen worden, want gek veel gebeurde er niet meer. Paul mocht nog een aantal keer zijn kunnen laten zien in één tegen één duels, maar dat kun je hem wel toevertrouwen. De ruststand bleek de eindstand en zo komt het vierde weer een stap dichterbij die felbegeerde beker.

Zondag speelt het vierde weer verder in de competitie, thuis tegen FC Uden. Ruud van Asseldonk zal uw reporter van dienst zijn.