Een goed begin tegen Blauw Geel 6 is het halve werk voor Prinses Irene 4

RKSV Prinses Irene 4

Blauw Geel'38/JUMBO 6 (zon)

22 september 2019 10:00

Edwin Bakker

Onbekend

Na een uiterst succesvolle groepsfase van de beker, waarin 3x gewonnen werd, mochten de AV hout mannen nu de wei in voor het 'eggie'. Thuis tegen het onbekende Blauw Geel 6. De ingewonnen voorinformatie bleek te kloppen, het was een jong team met veel snelheid dat vaak de diepe bal hanteerde. Al vroeg bleek dat het team naast snel ook erg snel geirriteerd was. Waar in eerste instantie een vlagsignaal terecht genegeerd werd, gebeurde dit bij de tweede aanval weer. Deze werd na goed voorwerk van Frenk, die de bal in buitenspelpositie gekregen zou hebben, door Job keurig binnengetikt. Doelpunt goedgekeurd, en voor Blauw Geel het begin van een stevige baal- (en zeur-)dag. De boys van huisentuinhout.nl kwamen ondanks deze voorsprong maar moeilijk in hun spel. Het was dan ook al snel weer gelijk, door een schitterend binnengevolleerde corner van de Veghelaren. Het spel golfde vervolgens op en neer, en het was Ruud die ervoor zorgde dat we toch weer op voorsprong kwamen. Met zijn gevaarlijke linker schoot hij een vrije trap, net niet getoucheerd door ondergetekende, maar voldoende om de keeper op het verkeerde been te zetten, over de grond in de verre hoek. 2-1. Lang konden we helaas weer niet genieten van de voorsprong, want uit een snelle uitbraak maakte Blauw Geel weer gelijk. Toch gingen we met een voorsprong de rust in. Paul peerde een uittrap zomaar de andere helft op. Job was de bal even kwijt, maar door goed coachen van zijn collega's (links!!), kreeg hij de bal weer in het vizier, zag de lange keeper te ver voor zijn goal staan, en krulde de bal prachtig in het doel. Na rust was het plan de bus te parkeren, maar dat lukte maar slechts gedeeltelijk. Gelukkig hebben we in Paul een zeer betrouwbare sluitpost, die verschillende 1 op 1 situaties wist te pareren. Tien minuten voor tijd was de wedstrijd definitief beslist toen Ruud goed mee opstoomde, en Job de gelegenheid gaf zijn hattrick te voltooien. 4-2. Al met al was het een lastige wedstrijd, maar het resultaat mag er wezen. Volgende week reizen we af naar Geffen voor een weerzien met Nooit Gedacht 3. Frenk zal u dan van een wedstrijdverslag voorzien.