Prinses Irene 4 pakt eerste uitoverwinning!

DAW Schaijk 4 (zon)

RKSV Prinses Irene 4

3 november 2019 12:00

Onbekend

Zondag 3 november stond de 6e wedstrijd van de competitie en 3e uitwedstrijd op het programma voor Prinses Irene 4.  Na twee teleurstellende gelijke spelen in Heesch en Geffen was iedereen er vooraf op gebrand om nu de drie punten mee te nemen uit Schaijk tegen DAW 4. Aangezien de aanvangstijd 12.00 uur was heeft iedereen kunnen uitslapen en waren en geen laatkomers. Hierin was iedereen dus foutloos.

Aangezien in Schaijk geen scheidsrechter beschikbaar was werd de laatkomer van DAW 4 aangewezen als Scheids. Hij floot niet onverdienstelijk en misschien is dit ook een oplossing voor het scheidsrechtersprobleem bij Prinses Irene.  Om 12 uur floot hij voor het begin van de wedstrijd en begon wat later bleek wederom een strubbeling van 2x45 minuten in een uitwedstrijd. De AV-Hout boys waren vanaf het begin af aan slordig en niet balvast. Ook bleek gelukkig snel dat DAW geen wereldploeg was, anders hadden de problemen groter kunnen zijn. Na 20 minuten stond het even 11 tegen 10 door een blessure bij DAW, dit resulteerde in een mooie aanval over links. Maar zoals zo vaak vandaag was de passing slordig in de eindfase. Na een halfuur was er wel een goede onderschepping van Shota die Gijs diep stuurde. Met een geweldige voorzet gaf hij Job een niet te missen kans. Wellicht was dit het kantelpunt, maar niks bleek minder waar. In de slotseconde voor rust werd het uit een corner weer 1-1 en konden we dus opnieuw beginnen.

In de rust werd twee keer gewisseld echter veranderde dit niks aan het spelbeeld. 20 minuten voor tijd leek toch bij iedereen door te dringen dat er iets moest gaan gebeuren en ging Prinses Irene 4 wat dwingende spelen en werden weer wat meer voetballende oplossingen gevonden. Dit resulteerde nog niet direct in grote kans, echter 10 minuten voor tijd werd een vrije trap versierd op een mooie plek. Waar de bal op een goede plek voor een rechtspoot leek te liggen eiste Ruud deze op met zijn gouden linker. De bal was zo heet geworden dat de keeper een rebound weg gaf die door ons goudhaantje werd binnen getikt. In het vervolg probeerde DAW 4 het nog wel, echter dit resulteerde in 2 grote kansen voor de AV-Hout boys. Deze kansen werden vakkundig verprutst door onze spitsen. Frank werd meteen gewisseld, Job kon teren op zijn 2 goals. Hierdoor werd in het in de slotseconde toch nog even spannend, maar gelukkig werd de overwinning over de streep getrokken. Wederom een moeizame uitwedstrijd, maar nu wel 3 punten!!