RKSV Prinses Irene 4 - FC Uden 3 (zon)

RKSV Prinses Irene 4

FC Uden 3 (zon)

27 oktober 2019 9:30

Libert Bongers

Onbekend

Zondag 27 oktober!! Superzondag, met de derby van het noorden, de topper PSV-AZ, Prinses Irene 4 - FC Uden 3 en de klassieker Axxx - Fijenoord.
De topper Prinses Irene 4 tegen FC Uden 3 was al vroeg in de ochtend, namelijk om 9.30. De technische staf van Prinses Irene was hier al weken mee bezig en na intensief overleg met het bestuur was de wedstrijd dan ook verplaatst naar veld 2 i.p.v. het hoofdveld. Dit tot grote blijdschap van de spelers van Prinses Irene 4!
De verwachtingen waren hoog en stonden publiek stond dus al vol spanning te kijken om half 10 op het sportpark" de Schellen". De wedstrijd begon matig voor Prinses Irene en het spel was duidelijk voor fc Uden. Na 10 minuten en al een schot tegen de paal van fc Uden, kreeg Prinses Irene zijn eerste kans. Na een goede voorzet van Job kon Joris de bal bijna binnen kopen. Helaas kon de keeper van FC Uden de bal net met z'n hand de bal wegtikken voor het hoofd van Joris. Verder waren er weinig hoogte punten in de eerste helft en meer diepte punten.
Rust
Na een tactische wissel van de technische staf in de rust gingen de spelers van Prinses Irene 4 weer met volle moed richting veld 2 voor de tweede helft. Helaas was het spelbeeld in de eerste 20 min. niet veel anders. FC Uden domineerden de wedstrijd maar kon dit niet tot grote kansen uitdrukken, mede door goede inzet en werklust van Prinses Irene 4.
De laatste 25 minuten kwam Prinses Irene ietsjes beter in het spel. Ze zochten steeds meer de lange bal naar hun spits Job. Deze kon de bal doorkoppen of vasthouden. FC Uden wist hier niet zo goed raad. Na wat kleine kansjes voor Prinses Irene en een paar afstand schoten van Tim stond er na 85 minuten nog steeds de brilstand op het scorebord 0-0. De supporters gingen er vanuit dat deze stand zou blijven staan en druipten zoetjes aan richting huis.
Totdat in de 89 min FC Uden nog een penalty kreeg als cadeautje van de scheidsrechter. Na wat gerommel in het 16 meter gebied van Prinses Irene viel de spits van fc Uden zomaar naar de grond. Tot grote verbazing van pr Irene trapte de scheidsrechter hierin en gaf FC Uden dus een penalty. De spelers van Prinses Irene riepen nog naar de scheidsrechter om de VAR in te schakelen maar de scheidsrechter weigerde dit en bleef achter zijn beslissing. De slechtste man van FC Uden ging achter de bal staan en schoot de bal in de hoek . . . maar de keeper van Prinses Irene hield de bal netjes tegen! Helaas schoot de slechtste man van FC Uden alsnog de rebound binnen, waardoor het 0-1 voor FC Uden werd.
Minuut 93 kreeg Prinses Irene nog een vrije trap op een mooie positie net buiten de 16 meter gebied. Job ging achter de bal staan en zou de bal wel even in de goal schieten. Hij schoot... en plaatste de bal net over de kruising richting Nijmegen. De materiaalman van Prinses Irene is de bal nog steeds aan het zoeken langs de A50.
Helaas bleef het bij 0-1.
Wat een superzondag had moeten zijn, werd uiteindelijk een gitzwarte dag voor de meeste supporters in Nederland.
Volgende week weer nieuwe kansen tegen DAW 4. Verslag zal dan geschreven worden door de beste keeper van de 4e klasse reserve; Paul Timmers.