Penetratie is (bijna) niet te verdedigen…

HVCH 6 (zon)

RKSV Prinses Irene 4

13 oktober 2019 12:00

Onbekend

Op een zonnige herfstdag mochten de AV hout-boys aantreden tegen het zesde team van HCVH. De selectie was aardig uitgedund doordat enkele spelers van hun herfstreces aan het genieten zijn. Ondanks het niet beschikbaar zijn van 5 spelers en dankzij de 2 gastspelers Jelle en Bart konden we toch met een 14-koppige selectie naar Heesch afreizen.

Nadat de scheidsrechter zijn betoog gehouden en zijn GSM(!) geïnstalleerd had, blies hij op zijn fluit voor het begin. We begonnen aardig aan de wedstrijd. We konden de posities goed bezet houden en spits Joris hield de ballen goed vast. Het resulteerde na 10 minuten in een grote kans voor Joris nadat de verdediging van HVCH niet onder de druk uit kwam. Joris ging vrij op de keeper af maar naar eigen zeggen had hij teveel tijd, daardoor kwam er twijfel over de uitvoering en kon de keeper redden.Langzaam kantelde de wedstrijd en kwamen er steeds meer ruimtes voor het middelveld en de aanval van de blauw-witten. De middenvelders penetreerden met name door het centrum van onze verdediging en met veel hilarische momenten konden we met een 0-0 de rust halen.

De analyse in de rust was helder. De diepgang op het middenveld van HVCH moest gestopt worden. De tegenstander moest betreden worden met de eigen middelen. Penetratie vanuit het middenveld door het hart van de verdediging, dat is bijna niet te verdedigen. Omdat we onlangs van zijn wederhelft begrepen hadden dat Jeroen hier heel goed in is, heeft hij deze taak meegekregen.We begonnen sterk aan de tweede helft. De omzettingen pakten goed uit en het gevaar van HVCH was een stuk minder. Er kwamen wat kleine kansjes voor Stein en Joris. Na 10 minuten was er de grootste kans voor ons, Stein draaide goed open en zag Jeroen zijn opdracht uitvoeren. Helaas leidde dit net niet tot een voorsprong. De leidsman was het blijkbaar niet eens met het spelbeeld en vond het noodzakelijk om in te grijpen. Tom werd uit het niets met geel naar de bank verwezen, met als gevolg dat we 10 minuten met 10 man speelden. Het spelbeeld veranderde in een neutrale wedstrijd. Doelpogingen waren daarna op één hand te tellen. Er was nog een 1 grote kans voor HVCH maar deze werd als vanouds keurig gekeerd door Jelle.

Al met al een terechte uitslag. Volgende week strijden we tegen Blauw Geel voor een plek in de volgende ronde van de beker. Tim zal u dan van verslag voorzien.