Collectieve wanprestatie!

22 september 2019 9:30

Twan van de Wetering

Onbekend

Na drie knappe bekerwedstrijden te hebben gespeeld, was vandaag de eerste competitie wedstrijd tegen DAW uit Schaijk. De verwachtingen waren dan ook hoog omdat in de bekerwedstrijden een behoorlijk niveau op de mat gelegd werd. Hoe anders was dit deze ochtend. Op het gesproeid kunstgras van ons sportpark mochten we onder de leiding van de overigens goed fluitende scheidsrechter Twan v.d. Wetering om 09.30 starten aan de wedstrijd.

Van begin af aan ging er veel mis. Er werd slap verdedigd, niet meegelopen met de lopende mensen van DAW en moeilijke oplossingen werden gezocht. Dit resulteerde binnen in de 0-1. Hierna leek het erop dat we wakker werden en even hadden we de hoop het direct recht te zetten. Na een mooie combinatie tussen Roy, Jens en Delano kon laatst genoemde 1-op-1 met de keeper de bal rechts in de hoek plaatsen, echter poeierde Delano de bal zo hard op goal dat het bijna nog een inworp werd. Direct hierna maakte DAW in de 19e min. de 0-2, een diepe bal, weer slecht meelopen en onze keeper uitlopend om met een blok nog onvergeefs het doelpunt proberen te voorkomen. De rest van de eerste helft is niet noemenswaardig, fouten hadden de overhand. Toine Pittens viel tot overmaat van ramp ook nog uit met een rugblessure.

In de rust probeerde we met enkele wissels en goede raad nog wat om te zetten, maar de tweede helft was een kopie van de eerste. We zetten wel iets meer druk maar het bleef slecht. Kopjes naar beneden na mislukte acties of passes, in plaats van herstelacties. In de 75e minuut viel dan ook de genadeklap 0-3 na weer mega slappe inzet van onze zijde. Acht minuten voor tijd kregen we nog een zeer makkelijk gegeven penalty mee waar Perry Slaats wel raad mee wist, en zo toch nog de hatelijke 0 van het scorebord haalde. Was DAW nou zo goed ? Nee! Het was een collectief falen van het team en hopelijk een wijze les voor de rest van de competitie. We hebben al laten zien dat als we voor elkaar willen werken goed kunnen voetballen dus laat dit een off-day zijn geweest.