Furieuze Start Irene 6 brengt overwinning!

Margriet 6

RKSV Prinses Irene 6

29 september 2019 9:45

Onbekend

Na een dramatische wedstrijd vorige week mochten we vandaag tegen koploper Margriet 6 aantreden op hun hoofdveld (alwéér kunstgras). Met gastspeler Dennis van de Heuvel, alias shota die ik bij deze dank voor zijn inzet, starten we furieus.

We waren direct de bovenliggende partij en in de 5e minuut kregen we een vrije trap een metertje of 5 buiten de 16 door goed doorzetten van Davy v.d Doelen die ongenadig onderuit gekegeld werd. Bart van Aarle ontfermde zich over deze vrije trap en joeg de bal onberispelijk hard in de linker kruising 0-1. Het was een geweldig schouwspel want in de 15e minuut was het Delano van Hintum die na een voortreffelijke steekpass van Perry Slaats de 0- 2 in het netje schoot. Nog geen 5 minuut daarna een weergaloze actie en goed doorzetten van Jens Loeffen, die Perry vrij zette en Perry op zijn beurt weer zijn maatje Delano v Hintum de 0-3 gunde. Hierna werd nog een speler van Margriet met geel van het veld gestuurd en kregen we het tegen 10 man nog even lastig. 19 minuten voor de thee was het uit de kluts Rob Thomassen die de bal ongelukkig in eigen doel werkte.

Met een 1-3 naar de (ranja), en zou je zeggen geen vuiltje aan de lucht, starten we toch zenuwachtig aan de 2e helft. Eigenlijk totaal onnodig temeer omdat na 5 minuten Margriet met 10 man kwam te spelen na een misselijke charge op Bart van Aarle. Tegen 10 man schijnt toch lastiger te zijn dan tegen 11 want we kwamen er bijna niet meer uit. Na weer wat chaos in onze verdediging tikte de overigens weer uitstekend keepende Stef van Venrooij, helaas de bal na een kluts in eigen goal 2-3. Het werd nog spannender na een gele kaart van Bart wegens het gebruik van een scheldwoord op het veld wat de scheids niet wou horen. Hierdoor moesten de laatste 10 minuten uitgevoetbald worden met 10 Tegen 10. Gelukkig hielden we ondanks de 10 minuten extra die de scheidsrechter toevoegde stand en haalden we de verdiende 3 punten binnen.

Moet gezegd worden dat dit (en zeker de 1e helft) een collectieve prestatie van formaat was waarin zeker Sander Pennings en Maikel Donders achterin uitblonken zonder de rest overigens te kort te willen doen. Zij waren voor mij dan ook samen de man Off the match ! Volgende week is thuis Estria de volgende tegenstander, dan eindelijk in onze nieuwe teneu’s van onze aanvoerder vandaag Bouwservice Ton van Uden.