Irene 6 doet zichzelf tekort!

RKSV Prinses Irene 6

Nooit Gedacht 6 (zon)

27 oktober 2019 10:00

Twan van de Wetering

Onbekend

Na 2 weken rust stond vanochtend Nooit gedacht uit Geffen op het programma. Aan de stand op de ranglijst vooraf zou dit een 3 punten wedstrijd moeten zijn.

We begonnen furieus. Binnen de minuut stond de 1-0 al op het bord. Een heerlijke Corner van Rob van Rooij (die er rechtstreeks in zou zijn gevlogen) werd door Perry nog met de bovenarm, als laatste zetje binnengewerkt. De kopjes van de gasten uit Geffen gingen direct naar beneden, en ze zagen de bui al hangen. Echter hoe anders liep het !. Wij dachten dat we er al waren en de teugels werden te los gelaten. Steeds werd er teveel ruimte gegeven aan de tegenstander en het geloof bij de boys uit Geffen kwam terug en wij werden achteruit gedrukt. Na 12 minuten werd een doorgebroken speler door de in deze wedstrijd keepende Sander van Haaren onderuit gehaald en een penalty was geboren. Deze werd onberispelijk binnen geschoten  1-1! Nog voor rust kwamen de bezoekers door alweer slecht verdedigd positiespel op 1-2. Het leek wel of wij in de Kelderklasse speelde.

In de rust werden de nodige wissels uitgevoerd en een donderpreek van Marty moest de heren weer op scherp zetten. De tweede helft was dan ook weer van ons, echter was de keeper van de Geffenaren de uitblinker van de wedstrijd. Scoren van Bart, Delano en Perry werden allemaal gekeerd. De frustratie begon dan ook toe te nemen. Halverwege de tweede helft kwamen we ook nog met 10 man te staan na een gele kaart voor Perry Slaats die na een tackle van achter 19 minuten mocht gaan zitten. Hierna moesten we weer even in de verdediging maar onze verdediging onder de uitstekende leiding van Ton van Uden hield goed stand. Perry Slaats die zich 10 minuten had zitten opfokken op de bank nam direct na terugkeer in het veld zijn revanche, een mooie steekpass van Davy van der Doelen werd door Perry vanuit een ogenschijnlijke onmogelijke hoek snoeihard bij de eerste paal binnengeschoten. 2-2. Hierna gingen we in de laatste 10 minuten nog vol voor de 3 punten, maar zat het niet mee, een zuivere handsbal binnen de 16 werd door scheidsrechter totaal gemist !, en een overtreding op Delano van Hintum (die met het zich laat aanzien een zware knieblessure) werd ook NIET gezien?

Hoe dan ook eindstand 2-2. En misschien ook wel terecht door ons eigen schuld. Volgende week uit naar Herpen, en daar de puntjes maar pakken dan.

Moet nog gezegd dat we voorafgaand aan de wedstrijd de foto’s gemaakt hebben voor onze Sponsor, Ton van Uden Bouwservice, die ons dit jaar compleet in nieuw tenue, gestoken heeft inclusief Trainingspak en Tassen. Wij hadden voor Ton en zijn vrouw Patty een presentje natuurlijk, want zonder sponsors kan geen club natuurlijk. Ton en Patty, nogmaals hartelijk bedankt. !!