Prinses Irene 4 verslaat angstgegner van vorig seizoen

RKSV Prinses Irene 4

1 september 2019 10:00

Onbekend

De lange transferwindow is deze zomer ten volle benut door de technische staf van Prinses Irene 4. Het verlies van Jeroen, Dennis en Nick is ruimschoots gecompenseerd door het aantrekken van Rick, Stein, Yoran, Ruud en Roel. Momenteel zitten de AV hout-boys zo ruim in het jasje dat er vandaag zelfs twee spelers hun voetbalschoenen thuis konden laten. Met dus een volle selectie werd er afgereisd naar Vinkel, waar het locale derde elftal op ons wachtte.

Een bekende tegenstander van vorig seizoen, toen we twee keer ternauwernood een punt aan het duel overhielden. Dit seizoen zijn ze overigens ook tegenstander in de competitie, dus zo langzaamaan beginnen we elkaar steeds beter te kennen.
De wedstrijd begon uitstekend voor de voetballers van huisentuinhout.nl. Waar EVVC normaliter volop druk zet op onze verdediging, konden we daar vandaag gemakkelijk onderuit voetballen. De eerste helft hadden we veel de bal, alleen grote kansen konden nog niet genoteerd worden, wat resulteerde in een 0-0 ruststand.

In de rust werden er onder het ‘genot’ van wat ongezonde dampen van het zomernachtfestival 5 wissels bekendgemaakt, zodat alle 16 spelers op de lijst ten minste een helft in de benen zouden hebben. Op het spelbeeld hadden de wissels weinig effect. De dominantie van de oranjemannen bleef. Toch werden er ook nu niet heel veel kansen gecreëerd, waardoor een kapitale fout van de doelman nodig was om de score te openen. Ondergetekende kreeg op 25 meter van het doel zomaar de bal in de voeten gespeeld van de Vinkelse keeper. Hij legde de bal met een complexe aanname goed, herinnerde zich een trainingsoefening van vorige week en schoof de bal beheerst in het lege doel. 0-1. Hierna werd het spel van Prinses Irene wat rommeliger en langzaamaan kwam Vinkel steeds vaker in de buurt van onze goal. Gelukkig stonden de verdediging en Paul steeds op de goede plek om een tegendoelpunt te voorkomen. Hierdoor trokken we de overwinning over de streep en rekenden we af met de angstgegner van vorig seizoen.

We putten veel vertrouwen uit deze wedstrijd, en gaan ons klaarmaken voor de volgende derby, volgende week tegen HVCH 7. Stein zal u dan van een wedstrijdverslag voorzien.