Doelpuntrijke bekeroverwinning van Prinses Irene 4

8 september 2019 9:30

David Smits

Opstelling

Na de nipte overwinning van vorige week op Vinkel, stond er vandaag alweer een derby op het programma in het bekertoernooi. HVCH 7 werd ontvangen op sportpark De Schellen. Ondanks het gezellige feestje van Tom op zaterdagavond, stonden de meeste spelers, inclusief technische staf, netjes om 8:45u op het sportpark. Een enkeling had hier om verschillende redenen meer moeite mee, en mocht dat na afloop van de wedstrijd compenseren met een blaadje vocht. Net als vorige week beschikten we weer over een overvolle selectie, met een vol bezette bank tot gevolg.

De gelukkigen die in de basiself mochten starten deden dat verdienstelijk. De wedstrijd was redelijk in balans in de eerste helft, maar de beste kansen waren toch zeker voor de mannen van AV hout. Men ging dan ook verdiend met een 2-0 voorsprong de rust in, na doelpunten van Jeroen (assist Frenk) en een kopbal van Job. In de rust weer 5 nieuwe krachten de wei  in (waarvan Rick het al na 2 minuten weer voor gezien hield) en de nodige omzettingen in de opstelling. Er leek geen vuiltje aan de lucht, en de score werd door wederom Job uitgebreid naar 3-0. Hier had de wedstrijd doodgemaakt moeten worden, maar het tegenovergestelde gebeurde. De 3-1 en 3-2 vielen kort achter elkaar waardoor de spanning weer terug was. Gelukkig was daar weer Job, die zijn derde van de dag binnenschoot. Toch was de wedstrijd nog niet gedaan en Heesch kwam weer op 4-3. Nu vond man of the match Tim het wel welletjes. Met al drie assists op zijn naam zag hij de keeper niet voor het eerst wat ver voor zijn goal staan, twijfelde geen moment en schoot de bal schitterend over de keeper in het doel. 5-3. In de laatste seconde kwam HVCH met een mooi afstandschot terug naar 5-4, maar daar bleef het bij.

Zodoende werd er weer een goed restultaat neergezet door de mannen van huisentuinhout.nl. Volgende week mag de goede bekerstart een vervolg gegeven worden tegen TOP 3, tevens tegenstander in de komende competitie. Stein gaat dan opnieuw een poging doen u van een wedstrijdverslag te voorzien.