Heren 6 maakt droom start

1 september 2019 10:00

Libert Bongers

Onbekend

Na de Zomerstop hebben ook wij weer de start van een nieuw seizoen bij heren 6. Nieuwe leiding, enkele gestopte spelers en weer nieuwe puppy aanwas.
De 1e wedstrijd was een bekerconfrontatie tegen de Rakt 7. Er werd gestart met een 4-4-3 opstelling hetgeen direct zijn vruchten afwierp. Na 17 minuten was het Delano van Hintum die na een heerlijke solo actie over rechts, de keeper van de Rakt verschalkt door een schuiver diagonaal: 1-0. Hierna direct nog wat kansen. Toine Pittens  met een afstandsschot in de 20e minuut, maar de keeper van de Rakt weerhield de 2-0. Onze achterhoede werd geleid door Ton v. Uden die di zoals vertrouwd voortreffelijk deed, Ook al kreeg ook de Rakt enkele kansen door het niet strak dekken van onze verdediging. Na het inbrengen van enkele wissels werd het zelfs wat onnauwkeurig. Fc de Rakt profiteerde van een zeldzaam foutje van Gerjan waarna de overigens voortreffelijk keepende Stef van Venrooij onder de bal door ging en de 1-1 niet meer kon voorkomen.
Na de thee was het direct Roy van Grinsven die na een mooie steekpass van Jens Loeffen de kans kreeg op 2-1, echter de afronding was niet voldoende. Halverwege de 2e helft na een heerlijke diepe trap van Stef was het wederom Delano die een heerlijke solo actie perfect aflegde op de meegelopen Perry Slaats die voor de winnende goal zorgde 2-1. Al met al kan er veel verbeterd worden maar een verdiende overwinning en een heerlijke start va het seizoen. Rest mij alle spelers een gróót compliment te maken voor hun inzet en werklust. Chappeau!

Om in navolging van onze vorige verslaggever te blijven, kan ik niet anders dan 2 personen aan te wijzen als man of the match, namelijk Delano van Hinthum en Perry Slaats. Volgende week wacht duel 2 in deze bekerronde: uit naar tv Uden. Wie weet ?