Irene 6 toont ballen in tweede helft

RKSV Prinses Irene 6

8 september 2019 12:00

Onbekend

Vandaag tweede bekerduel regen FC Uden 4. Na de wedstrijd van vorige week zat het team vol vertrouwen. Echter de eerste helft was compleet voor de gastheren, mede door een redelijk thuisfluitende scheids, en een voortreffelijk keepende Stef van Venrooij die een grotere achterstand meermaals voorkwam. Al in de vijftiende minuut kwamen we op een 0-1 achterstand door te simpel balverlies en slechte rugdekking. We zouden gewaarschuwd moeten zijn. Vlak voor rust leek de genadeklap voor ons te vallen, een doorgebroken speler (die overigens ruim buitenspel stond, werd door Bart van Aarle onderuit gesabeld wat resulteerde in een penalty en een gele kaart. Wat gemor en gegrijns maar met 2-0 achter naar de thee.

De tweede helft begon als de eerste, niet goed en te ver van de man spelend. 10 minuten voor tijd kregen we eindelijk de geest! Na goed combinatie spel tussen Delano en Jens was het laatst genoemde die de 2-1 binnen schoot. Er kwam weer geloof in het team. Er werd direct vanaf de aftrap volop druk gezet en het was Delano die binnen een minuut na de 1-2 de 2-2 binnen knikkerde door een WERELDGOAL afstandsschot vanaf 25 meter! Nu zou de winst ook komen ook. Twee minuten later na een weergaloze solo werd Perry Slaats (net buiten randje 16) onderuit gehaald en de scheids wees naar de stip. PERRY zelf liet deze kans niet onbenut en schoot het leer hard in de kruising. 2-3. De koek was nog niet op. Een minuut later werd er weer heerlijk door de verdediging van Uden gecombineerd door Jens en Delano waarna Jens het laatste zetje mocht geven en zin 2e treffer maakte 2-4. De winst was binnen. In de laatste minuut, na weer voortreffelijk combineren tussen Joris, Delano en Perry, was het onze aanvoerder Joris Timmers die zorgde voor het slotakkoord. 2-5.

Al met al een teamprestatie van formaat, maar heren: volgende keer graag eerder dan de Laatste 10 minuten..! Biertjes verdiend chapeau!