Korfbalsters delen de punten.

19 mei 2019 18:00

Een spannende wedstrijd stond op het programma. Prinses Irene nam het initiatief in de wedstrijd tegen mede koploper SPES. De meiden uit Nistelrode hadden in de eerste fase een mooie voorsprong te pakken. Het fysiek sterke SPES toonde verkracht en kwam dichterbij en zelfs gelijk. De tweede wedstrijd was het stuivertje wisselen, waarin Prinses Irene telkens de leider was. In de slot fase kon Prinses Irene dit niet meer laten zien, waardoor de scheidsrechter affloot met een 10-10 einduitslag.

Sterk begin
Prinses Irene had zich goed voorbereid. Hierdoor konden zij ervoor zorgen dat de eerste score in het voordeel voor de oranjehemden uitviel. Het was Evy van den Akker met een ver afstandsschot die de 0-1 maakte. Direct was het SPES die met hun boom lange dames een mooie aanval wist af te ronden. Hierna was Prinses Irene heer en meester. Er werden mooie aanvallen op gezet en verdedigend stond het als een huis. Eerst was het Lindy Exters die liet zien haar schot weer helemaal terug te hebben en maakte het 1-2. Vervolgens scoorde Annelies Thijssen een mooie doorloop bal. Snel daarna liet Marina van Venrooij zien wat ze kon en verzilverde haar actie met een mooi afstandsschot. Met een 1-4 voorsprong bleef Prinses Irene goede en geduldige aanvallen spelen. Verdedigend werden er veel ballen tussen uit gehaald, waardoor Prinses Irene in deze fase ook veel in balbezit kon zijn. Echter duurde het even voordat het gele mandje werd gevonden. In de 17e minuut doorbrak Lotte Wilbers dit door ook een afstandsschot te score. Hierna nam SPES alles over. Prinses Irene nam zo nu en dan wat te veel risico waardoor SPES viermaal achter elkaar kon scoren. Hiervan waren dat 2 strafworpen, 1 vrije worp en 1 velddoelpunt. Door deze scores zette SPES de stand gelijk. Dit was maar van korte duur. Want net voor rust gooide Laura van de Ven een afstandsschot binnen. Waardoor er gerust kon worden met een 5-6 voorsprong.

Stuivertje wisselen
In de tweede helft een ander beeld dan de eerste helft. Wat wel hetzelfde was, was dat Prinses Irene het beste uit de startblokken kwam. Annelies Thijssen maakte haar tweede van vandaag, waardoor de marge weer twee was. Helaas was dit van korte duur want SPES zetten opnieuw goed door, waardoor de stand weer gelijk (7-7) kwam te staan. SPES probeerde tactisch te wisselen, maar deze pakte goed uit voor Prinses Irene. Lindy Exters zette de meiden uit Nistelrode weer op voorsprong door middel van een mooi afstandsschot. Snel hierna kon Laura van de Ven door een mooi uitgespeelde aanval een korte kans binnen leggen en de marge weer vergroten naar twee. Het was na deze aanval nog tien minuten te spelen. Prinses Irene probeerde de vertragen om ervoor te zorgen dat de tijd wegtikte. Dit pakte niet goed uit. Het was namelijk SPES die weer tweemaal achter wist te scoren. Met een gelijke stand van 9-9 was de spanning om te snijden. Beiden ploegen gingen vol voor elke duel en zetten mooie aanvallen op. Linda van Tilburg zette haar dame geheel op het verkeerde been en kon de 9-10 voor Prinses Irene binnen gooien. Hierna was het nog 8 minuten op de klok. Prinses Irene probeerde weer hun verdiende voorsprong te verdedigen. Maar SPES liet zien de koppositie niet uit handen te willen geven en maakte met een afstandsschot de 10-10. Hierna hadden zowel Prinses Irene als SPES nog kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Maar de bal wist de korf niet te vinden. Hierdoor moesten de koplopers het doen met beiden een punt.

Opstelling en scores:
Linda van Tilburg (1), Marina van Venrooij (1), Evy van den Akker (1), Gaby van Santvoort, Lindy Exters (2), Lotte Wilbers (1), Annelies Thijssen (2), Laura van de Ven (2)

Overige uitslagen:
Heumen - De Korfrakkers 12 -19
Swift (v) - ODC 18-11

Zoals hierboven te zien deden de concurrenten voor een plek in de kruisfinale wat ze moesten doen, waardoor het nog steeds alle kanten op kan en heel spannend is. Volgende week staat Swift (v) op het programma.

Tussenstand:

korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2018-2019 wedstrijdverslag