Korfbalsters naar Groesbeek

22 november 2018 22:15

Aanstaande zondag reizen de korfbalsters af naar Groesbeek om het op te nemen tegen Spes. Dit team beschikt net als Prinses Irene over zowel snelle als lange speelsters, waardoor ze erg aan elkaar gewaagd zijn.

Spes heeft de eerste helft van de veldcompetitie goede resultaten behaald en staan daarmee in die competitie voorlopig op de eerste plaats. Afgelopen zondag startte Spes de zaalcompetitie tegen Be Quick uit Nuland. Spes wist deze wedstrijd met 20-16 te winnen.

In de veldcompetitie hebben de korfbalsters ook al gespeeld tegen Spes. Dit was een erg spannende wedstrijd waarbij beide ploegen erg aan elkaar gewaagd waren. Deze wedstrijd eindigde in een 6-6 gelijkspel. Inmiddels zijn we weer enkele weken verder, waarin het spel van Prinses Irene zich blijft ontwikkelen. Afgelopen week was hierover in het Brabants Dagblad een interview met coach Arno Theunisse te lezen. Hij verklaarde tegenover de krant dat de korfbalsters een stijgende lijn hebben ingezet gedurende de veldcompetitie. Er wordt meer strijd geleverd en na vorig jaar een minder succesvol seizoen te hebben gehad lijkt het vertrouwen in de ploeg langzaamaan weer te groeien door de goede resultaten. Het is nu zaak om deze stijgende lijn vast te houden in de zaalcompetitie. Ook Spes zal er alles aan willen doen om de punten in Groesbeek te houden. Het belooft dan ook een mooie wedstrijd te worden.

Om 14:20 uur zal de wedstrijd, onder leiding van scheidsrechter J.M. Puhl, beginnen in sporthal Heuvelland te Groesbeek

Programma topklasse:
Zondag 25 november