Korfbalsters spelen wedstrijd van de gemiste kansen

11 september 2017 19:45

Na een sterke eerste minuut liep Prinses Irene de verdere wedstrijd achter de feiten aan. Het team verzaakte te scoren, waardoor Peelkorf met de punten naar huis ging. Na een 5-8 ruststand, werd het uiteindelijk 10-16. Overigens komt er volgend seizoen een andere competitieopzet, met 2 poules van 6 clubs, waardoor er dit jaar niemand degradeert!

10 minuten geen scores
Met Sanne Pluk geblesseerd op de bank, begon Maddy van Dijk (foto) weer als basisspeelster aan de wedstrijd. De eerste minuut begon sterk, en na een goed opgezette aanval werd deze beloond door een doelpunt van Laura van de Ven. Daarna wist Prinses Irene bijna een kwartier niet te scoren, waardoor Peelkorf uit kon lopen naar een 1-4 stand. Laura van de Ven legde vanuit een vrije worp haar tweede van de dag binnen. Daarna wist zowel Peelkorf als Prinses Irene 10 minuten lang het gat in de korf niet te vinden. Evy van de maakte een strafworp, en Laura van de Ven schoot een korte kans binnen. Nora Schouten trok de stand weer gelijk via een mooi afstandsschot. Daarna was Prinses Irene het weer kwijt, waardoor we met een 5-8 tussenstand gingen rusten.

Van de Ven geblesseerd

Na de rust was Evy van de Akker degene die de score weer opende vanaf een flinke afstand. Na een kwartier spelen deed ze dat nogmaals. Prinses Irene haalde niets meer uit haar aanvallen, alle kansen die werden niet afgemaakt. Peelkorf maakte daar dankbaar gebruik van door haar kansen wel af te ronden. Linda van Tilburg probeerde door tweemaal raak te schieten nog wat terug te doen, maar ondertussen liep Peelkorf al vijf doelpunten voor met nog een kwartier speeltijd. Laura van de Ven viel uit met een rugblessure, en Esther van Venrooij kwam daarvoor in het veld. Prinses Irene leek de moed een beetje opgegeven te hebben, en alleen Linda van Tilburg wist nog te scoren. Peelkorf mocht de punten mee naar huis nemen.

Opstelling en scores:
Maddy van Dijk, Laura van de Ven (3x), Hilde Pittens, Gaby van Santvoort, Nora Schouten (1x), Evy van de Akker (3 x), Linda van Tilburg (3x), Annelies Thijssen
Wisselspeelster: Esther van Venrooij
Ook het 2e team verloor zie het verslag: