1e elftal zondag speelt al om 2 uur

8 september 2017 1:15

Zondag speelt het 1e elftal de tweede wedstrijd van het bekertoernooi in Wijchen tegen 1e klasser AWC. Dat team begon uitstekend aan het bekertoernooi, door in Nijmegen met 1-4 te winnen van Quick 1888. De wedstrijd op sportpark ‘De Wijchert” al om 14.00 uur!!

AWC was jarenlang de grootste club van Wijchen en speelde vooral in de 1e en 2e klasse. Inmiddels is plaatsgenoot Woezik de club voorbij gestreefd, zij spelen in de hoofdklasse. Dat is de ploeg waar de trainer van onze JO19-1 ploeg, Sander Maas, de doelman is. In het seizoen 2014-2015 speelde AWC ook een jaartje hoofdklasse. Sinds 2 jaar echter weer in de 1e klasse, waarin ze afgelopen seizoen op de 9e plaats eindigden. Met ingang van dit seizoen is Camiel Jager de coach, daarvoor was dat 5 jaar Remko Bicentini.

We weten weinig van de club, maar ze hebben zich wel versterkt met een geweldige speler, namelijk Freek Thoone (foto), die overkwam van Achilles ’29 uit Groesbeek. Thoone, 32 jaar inmiddels, was daar aanvoerder en scoorde veel, ook in de eerste divisie. Hij kwam voor die periode verschillende jaren uit voor Venray, dat in de buurt ligt van zijn woonplaats Leunen, waar zijn voetbalcarrière begon. De Limburger was verschillende jaren topscorer toen Venray nog in de hoofdklasse speelde. In de 4 jaar dat hij er actief was scoorde hij 57 keer.

Een pittige tegenstander dus zondag, voor de brigade van coach Van der Steen. Afgelopen zondag was een heel aardige partij, maar wel tegen een ploeg die in de 2e klasse speelt dit seizoen en er niet sterker op was geworden na de degradatie van het seizoen daarvoor begrepen we. Prinses Irene zal het zondag moeten doen zonder aanvoerder Gijs van Erp en spits Martijn van Vught die om uiteenlopende redenen niet beschikbaar zijn. Hein Langens is wel weer terug van vakantie, het is afwachten of hij zondag al wedstrijdfit is.