Vrouwen tegen jong talententeam

7 september 2017 16:15

Afgelopen zondag verloor het 1e vrouwenelftal toch wat onnodig in het bekertoernooi van Someren/NWC. Zondag gaat de reis naar Eindhoven, waar de bekerwedstrijd tegen CTO Eindhoven op de rol staat.

Er zijn 2 CTO teams in Nederland,  namelijk In Eindhoven en Amsterdam.  Zowel voor CTO Eindhoven als Amsterdam worden de meest talentvolle meiden geselecteerd uit heel Nederland in de leeftijd 15-18 jaar. Doel is om deze meiden op te leiden voor de Nederlandse teams in Eredivisie en het Nederlands Elftal.  De CTO Talent Teams in Amsterdam en Eindhoven zijn programma’s van de KNVB in samenwerking met de Centra voor Topsport en Onderwijs in Amsterdam en Eindhoven.

Uitgangspunt bij het CTO is dat wonen, studeren en sporten op fietsafstand van elkaar gerealiseerd is. Hierdoor worden talenten in staat gesteld een fulltime trainingsprogramma (6 per week)te volgen. De meiden spelen in een jeugdcompetitie met jongens.

Een zware opgave zondag dus, wetende dat het CTO team afgelopen zondag met 0-8 won van HRC'14.  Ook Prinses Irene heeft ondertussen een bijzonder jeugdig team  na het stoppen om uiteenlopende redenen zoals  de zwangerschap van aanvoerster Jamie v.d Nieuwedijk  en andere routiniers.  Deze bekerwedstrijden zullen vooral gebruikt worden om tot een formatie te komen die zich komende seizoen zal richten op handhaving in de Hoofdklasse.