Prinses Irene deelt punten met Germania

3 september 2017 19:30

Prinses Irene speelde zondagmiddag in het bekertoernooi tegen Germania uit Groesbeek met 1-1 gelijk. In de 8e minuut kwam Germania op 0-1 door Van Lanen, in de 60e minuut maakt Martijn van Vught de terechte gelijkmaker.

Germania speelde een paar jaar geleden nog in de hoofdklasse, maar degradeerde afgelopen seizoen vanuit de 1e naar de 2e klasse. De ploeg van Piet de Kruif, de voormalige rechterhand van Hans Kraaij Jr., is een verzameling van spelers uit de verre regio. Over de gehele wedstrijd gezien was Prinses Irene de bovenliggende partij, maar kwam al na 8 minuten op een 0-1 achterstand door onzorgvuldig verdedigen, Van Lanen profiteerde. Het was zo ongeveer de enige kans die werd weggegeven door de verder solide verdediging, onder aanvoering van de deze week voor de tweede keer vader geworden Koen Bollen (foto boven)

Daarna had Prinses Irene steeds het initiatief en werd een aantal keren gevaarlijk via met name Van Rooij en Van Vught, maar de voortreffelijke doelman van de Groesbekers was steeds paraat. Pas na een goed uur kwam Prinses Irene langszij, Van Vught schoot de bal onbedaarlijk hard in het kruis. De veelvuldig vlaggende grensrechter van Germania fopte de scheidsrechter een paar keer, waardoor Prinses Irene onterecht werd teruggefloten in kansrijke positie.
De beste kans na de gelijkmaker was nog voor Wibe van Rooij die, na een prachtige actie, hard inschoot maar opnieuw de doelman zag redden.
Volgende week gaat het bekertoernooi verder met een wedstrijd tegen1e klasser AWC uit Wijchen dat met 1-4 won van Quick 1888 uit Nijmegen.

Opstelling Prinses Irene: Stef v. Venrooij, Roy v. Tilburg, Koen Bollen, Koen Pittens, Jerin v.d. Rakt (65e Jeroen Bekkers), Gijs v. Erp, Robin Walk, Tim v.d. Heijden, Tim v.d. Brand, Martijn v. Vught (70e Rolf v.d. Bogaart), Wibe v. Rooij

Wibe van Rooij was steeds gevaarlijk

Aanvoerder Gijs van Erp in de aanval

Robin Walk begint zijn draai te vinden zo bleek zondagmiddag