Prinses Irene bekert tegen voormalige topper

1 september 2017 18:45

Een leuke bekerindeling kun je stellen voor het 1e elftal. Met Germania uit Groesbeek, AWC uit Wijchen en Quick 1888, treffen de Van Tilburg Mode & Sport Boys 3 ploegen uit het district Oost.

Zondagmiddag om 14.30 uur is Germania uit Groesbeek de eerste tegenstander op De Schellen. Een verenging uit een voetbalgek dorp  van 19000 inwoners dat maar liefst 6 voetbalverenigingen telt. De bekendste zijn Achilles ’19, dat vorig seizoen degradeerde uit de Eerste Divisie en De Treffers, dat uitkomt in de 2e Divisie. Germania is zeker ook een verenging met aanzien die sinds de binjaren van de 21e eeuw verschillende seizoenen uitkwam in de Hoofd en of 1e klasse. Daaruit degradeerde de ploeg van Piet de Kruif afgelopen seizoen naar de 2e klasse. Met Piet de Kruif hebben we een bekende trainer in beeld. Hij was jarenlang de rechterhand, sommigen beweerden de stroman, van Hans Kraay junior toen deze actief was bij JVC ’31 en FC Lienden.

Wat kun je zeggen over een dergelijke ploeg? Eigenlijk niet veel want er vertrokken 6 spelers en er kwamen 12 nieuwe, waarvan 3 van Juliana ’31 uit Malden, dat uit de 3e divisie degradeerde. Rens van Lanen is wel min of meer een bekende.  De Millenaar was vorig seizoen topscorer bij Volkel.

Voor Prinses Irene is het zaak om in de komende 3 bekerwedstrijden  klaar te stomen voor de competitie. Opvallend genoeg worden er geen vriendschappelijk wedstrijden gespeeld . Het is voor coach William van der Steen nog puzzelen. Hij heeft met de 3 nieuwe aanwinsten flink wat meer keuzes. Afgelopen week zagen we ook jongeling  Martijn v.d Akker het als verdediger uitstekend doen. In het 2e elftal scoorde de vanuit de jeugd overgekomen Wout Soetekouw al meteen 2 keer. Dat alles is alleen maar goed en is het niet meer vanzelfsprekend, zoals vorig seizoen soms leek, dat je verzekerd bent van een basisplaats.