Korfbalsters krijgen het niet voor elkaar

28 mei 2018 8:15

Op een donkere warme namiddag in Nuland trok Prinses Irene aan het kortste eind. Hoewel Be Quick ook niet in haar spelletje kon komen dankzij het verdedigende werk van Prinses Irene, scoorde Prinses Irene zelf ook te weinig om aan te kunnen haken en het een spannende middag te maken. In de rust stond Be Quick met 7-3 voor. Na rust breidde zij deze voorsprong uit tot een eindstand van 16-10.

Pech in de afronding
Het duurde lang tot het eerste doelpunt viel aan Be Quick zijde: pas na 8 minuten viel deze door het gele mandje. Vlak daarna kwam de tweede. Maddy van Dijk scoorde de eerste voor Prinses Irene via een afstandschot. Prinses Irene creëerde goede kansen, maar had vaak pech dat de bal weer uit de korf draaide. Be Quick had het ook lastig, maar wist de slimme kansen beter uit te spelen. Een overtreding van Be Quick resulteerde in een vrije worp, die Evy van den Akker sterk binnen gooide. Be Quick scoorde nog twee keer en net voor rust wist Linda van Tilburg een kans vanuit haar steunpositie binnen te gooien. Hiermee werd de achterstand tot 4 doelpunten verkleind en werd de ranja opgezocht met een 7-3 tussenstand

Donkere lucht
Meteen na rust was het Maddy van Dijk die voor de aansluiting kon zorgen. Met twee rake afstandsschoten bracht zij de stand tot 7-5. Be Quick liet het daar echter niet bij zitten en schoot drie keer raak. Evy van den Akker en opnieuw Maddy van Dijk scoorden voor Prinses Irene. Ondertussen werd de lucht steeds donkerder en begon het regenen en donderen. De tijd tikte echter door, en er was nog geen reden om het veld te verlaten. Annelies Thijssen bracht de stand op 14-8 met een afstandsschot, en Marina van Venrooij kwam na een jaar blessureleed weer haar eerste minuten maken in het eerste team. Beide teams konden nog twee keer scoren, Nora Schouten en Laura van de Ven deden dit voor Prinses Irene. Twee minuten voor tijd werd de wedstrijd vervroegd afgefloten, omdat het begon te bliksemen. Al met al een mooie wedstrijd, maar Prinses Irene kon haar stempel niet op de wedstrijd drukken.

Het tweede team speelde donderdag al hun wedstrijd tegen Klick, en verloren met 12-7.

Opstelling en scores
Laura van de Ven (1), Nora Schouten (1), Annelies Thijssen (1), Linda van Tilburg (1), Maddy van Dijk (4), Evy van den Akker (2), Sanne Pluk, Gaby van Santvoort

Wisselspeelsters
Hilde Pittens, Marina van Venrooij, Lotte Wilbers